خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو:

برچسب اصالت بیانگر اصل‌بودن کالا نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۰۱۵

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برچسب اصالت به خودی خود بیانگر اصل بودن کالا نیست به مردم توصیه کرد کالاهای مورد نظر را حتما استعلام کنند.

به گزارش ایلنا، اکبر عبدالهی‌اصل افزود: هیچ تضمینی وجود ندارد که این فرآورده ها دارای کیفیت مطلوب بوده یا مواد تشکیل شده آنها بر اثر شرایط نامناسب انتقال، نگهداری، توزیع و عرضه دچار دگرگونی، تخریب و تبدیل به مواد سمی نشده باشد، لذا هموطنان حتما باید کالا را استعلام کنند.

وی ، داروخانه‌ها را تنها محل عرضه دارو، مکمل و داروهای طبیعی دانست که دارای زنجیره توزیع کنترل شده بوده و حتی در صورت تخلف احتمالی قابل پیگیری هستند عنوان کرد.

عبدالهی اصل تاکید کرد: هموطنان این اقلام را فقط از داروخانه ها تهیه و در موقع خرید به شرایط برچسب رهگیری دقت کنند.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برچسب رهگیری در ساختار جدی به شکلی خاص و فاقد هرگونه آرم و نشان است تصریح کرد: این برچسب ها برخلاف هولوگرام ها به خودی خود بیانگر اصالت کالا نیستند و حتما باید از سامانه www.ttac.ir یا پیامک 20008822 استعلام شوند.

عبداللهی اصل گفت: برچسب های قدیمی فقط در صورتی که مربوط به شرکت سامان سلامت پژوه باشند قابل استعلام بوده و در سایر موارد به علت وجود برچسب های غیر استاندارد یا تقلبی قابلیت تشخیص اصالت وجود ندارد و فقط به فروشنده باید اعتماد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز