خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

حدود ۲۰۰ کودک همراه مادرانشان در زندان به سر می‌برند

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۱۱۴

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طبق آمار حدود ۲۰۰ کودک همراه مادرشان در زندان به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در حاشیه هفتادودومین نشست شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه امروز گفت: یکی از دستورات جلسه وضعیت زندان‌ها بود که گزارشی از طرف سازمان زندان‌ها ارائه شد. بخشی از این گزارش به زندان زنان و زنان زندانی اختصاص یافته بود.

وی افزود: درباره بهبود وضعیت زنان زندانی راهکارهایی ارائه شد که به نظر می‌رسد با پیگیری همزمان بین دستگاه‌ها می‌توان امیدوار بود که این وضعیت بهبود پیدا کند.

مولاوردی با بیان اینکه در ازای این سیاست‌ها، تحقق سیاست‌ها از سوی قوه قضاییه مهم است، گفت: همچنین لازم است؛ قوه مقننه در این زمینه هماهنگی‌های لازم را داشته باشد تا شاهد کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تعداد زندانیان باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دیگر کاهش جمعیت زندان و جایگزینی مجازاتی غیر از زندان برای مجرمان بود که می‌تواند کمک موثری برای برون‌رفت از این وضعیت کند، گفت: با بررسی‌هایی که انجام دادیم و بازدیدهای سال گذشته این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مولاوردی تاکید کرد: زنان زندانی با توجه به اینکه نقش مادری و همسری را نیز برعهده دارند، وضعیت مطلوبی ندارند. با توجه به اینکه جمعیت کیفری زنان کمتر از مردان است باید به این موضوع توجه شود.

وی تاکید کرد: مسئله دیگر ایجاد مهدکودک برای زنانی است که به همراه کودکان در زندان به سر می‌برند. طبق آمار حدود ۲۰۰ کودک همراه مادرشان در زندان به سر می‌برند.

وی با اشاره به بازدیدش از ندامتگاه زنان در شهر ری گفت: ۲۰ کودک در این زندان بودند و جای خوشحالی بود که مهدکودک برای این افراد در حال افتتاح بود. در اصفهان نیز مهدکودکی را خیرین تجهیز کرده‌اند.

مشاور رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع درباره زنان، آزادی زندانیان زن است، گفت: به دلیل طرد اجتماعی و خانوادگی این افراد از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و آمار بازگشت زندانیان زن به زندان‌ها بالاست. از این رو لازم است اقداماتی برای ایجاد سرپناه، اشتغالزایی و توانمندی آنان ایجاد شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز