خبرگزاری کار ایران

صالحی امیری در مراسم گرامیداشت مقام استاد:

دانشگاه علامه طباطبایی از دوران تاریک خود عبور کرده است/دچار چالش اخلاقی شده‌ایم

رییس کتابخانه ملی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی از دوران سخت و تاریک خود عبور کرده است، گفت‌: جامعه ما دچار چالش اخلاقی شده است و اساتید دانشگاه علامه طباطبایی می‌توانند در بازسازی اخلاقی نقش بسزایی داشته‌باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مراسم تجلیل از مقام و جایگاه  استادان و بازنشستگان دانشگاه علامه طباطبایی که در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، گفت: دانشگاه علامه چون نگینی است که در کشور می‌درخشد و ما این دانشگاه را به عنوان گل سرسبد دانش و فضیلت می دانیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبایی از دوران سخت تاریک خود عبور کرده است افزود: چهره‌های امروز اساتید این موضوع رابه خوبی نشان می‌دهد که این دانشگاه به دروازه‌های توسعه و پیشرفت نزدیک شده است و از این جهت به شما تبریک می‌گوییم.

صالحی امیری ادامه داد: در گذشته دانشگاه علامه معیاری برای تصمیم‌گیری و قضاوت‌ها بوده و هم دولت و هم آموزش عالی در کشور نیز باید قدر این دانشگاه را بدانند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه دکتر سلیمی رییس دانشگاه علامه یک سرمایه علمی برای کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر در کتابخانه ملی 2 میلیون و 700 هزار کتاب، 38 هزار نسخه خطی، یک میلیون فیلم و میکرو فیلم و  200 هزار پایان نامه و در قسمت آرشیو ملی نیز 200 میلیون برگ اسناد ذی قیمت دارد که از 700 سال گذشته این اسناد درا ینجا ذخیره شده است.

وی در مورد فعالیت‌های کتابخانه ملی ابراز کرد: یک بال این کتابخانه روزانه به هزار تا 3  هزار دانشجو خدمات می‌دهد و بال دوم آن مربوط به اندیشگاهی است که در این جا ایجاد شده و محل تلاقی افکار و یک کرسی آزاداندیشی محسوب می‌شود.

صالحی امیری بیان کرد: سال گذشته در این محل 155 برنامه فرهنگی، نقد و رونمایی برگزار شده و در حال حاضر به طور میانگین روزانه 3 برنامه در این جا برگزار می‌شود.

وی در ادامه اساتید دانشگاه علامه طباطبایی را مورد خطاب قرار داد و گفت: اینجا متعلق به شماست و ما امانت دار شما هستیم. امیدوارم این نشست بسیار صمیمی منشاء تحول و تکامل در عرصه‌های ملی و اجتماعی ارتباطات شود.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه مساله اول کشور اقتصادی- سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: مساله اول کشور فرهنگ و فضیلت اخلاق است که متاسفانه ما در حال حاضر دچار چالش اخلاقی شده‌ایم و نیازمند است بازسازی اخلاقی هستیم و دانشگاه علامه طباطبایی می‌تواند در این راستا نقش بسزایی دارد .

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: از این دانشگاه انتظار داریم که در دهه آتی بخشی از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد چرا که این بسیار ناراحت کننده است زمانی‌که از خانه بیرون می‌آییم با چهره‌های اخم آلود مواجه می‌شویم. متاسفانه شاهد هستیم که خشونت، طلاق و ایدز در شهر گسترش یافته و انسان‌ها با هم قهر هستند و دچار بیگانگی شده‌اند. در این مسیر نیازمند بازسازی اخلاقی هستیم و شما اساتید معمار این بازسازی به شمار می آیید.

 

کد خبر : ۲۷۵۴۴۶