خبرگزاری کار ایران

در حاشیه تجمع سراسری دو روز پیش؛

معلمان به رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه نامه نوشتند

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۷۶۷

در سومین تجمع سراسری معلمان که روز پنج‌شنبه (۱۷ اردیبهشت) برگزار شد، معترضان حاضر در تجمع با امضای دو طومار جداگانه که به ترتیب خطاب به رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه تنظیم شده بودند، به تشریح مطالبات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن کامل این طومارها در ادامه می‌آید:

به نام خداوند جان و خرد

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر روحانی

سلام علیکم

چنان که مستحضرید، هرگونه برنامه ریزی برای پیشرفت و تعالی کشور در گرو برنامه ریزی اصولی در آموزش و پرورش و نگاه صحیح به مقولهٔ تعلیم و تربیت می‌باشد و این امر در سایهٔ توجه خاص به متولیان امر تعلیم و تربیت، یعنی معلمان رقم خواهد خورد.

هدف قوانینی چون قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت و قانون مدیریت خدمات کشوری، ترقی و کارامدی سیستم اداری کشور و رفع تبعیض و برقراری عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت بوده است، ولی تدوین و تصویب این قوانین، به اذعان دولتمردان و مجلسیان محترم، نتوانسته است هدف مورد انتظار را محقق نماید.

به باور جامعهٔ فرهنگیان کشور علت این امر، عدم عزم جدی مسئولان امر، به رفع تبعیض و برقراری عدالت است.

امروز معلمان کشور در تأمین نیازهای اولیه زندگی خود در مانده‌اند و عموماً در زیر خط فقر به سر می‌برند و این امر به منزلت آن‌ها آسیب جدی رسانده است.

این موضوع نه تنها موجب کاهش انگیزه‌های شغلی معلمان شده، بلکه آیندهٔ روشنی را برای کشور ترسیم نمی‌کند.

جناب آقای دکتر روحانی!

فرهنگیان بازنشسته که بهترین سالهای عمر گرانبهای خود را صرف پرورش فرزندان این سرزمین کرده‌اند، مورد تبعیض مضاعف قرار دارند.

با افزایش سن، هزینه‌های زندگی و هزینه‌های درمانی افزایش و  درآمد کاهش می‌یابد.

در کشورهای دیگر، زمان بازنشستگی، دورهٔ استراحت، آسودگی، تفریح و جهانگردی است ولی متاسفانه در کشور ما پیش کسوتان عرضه تعلیم و تربیت، برای تامین حداقل‌های زندگی ناچار از دنبال کردن شغلی دیگرند که بعضا در شان آن‌ها نیست.

چنین چشم‌اندازی از وضعیت بازنشستگان در کاهش انگیزه‌های فرهنگیان شاغل نقش به سزایی دارد.

تامین حقوقی درخور و بیمه درمانی کارآمد خواست مواکد جامعه بازنشستگان است.

رئیس جمهور محترم!

هم چنان که جناب عالی در زمان انتخابات ریاست جمهوری فرمودید: «معلمان به اینکه دائم با عبارتهای ادبی و عاشقانه تقدیس شوند، احتیاجی ندارند، مشکل اقتصادی آن‌ها را حل کنید.»

ما هم بر همین باوریم، معلمان کشور از تمجید و تعریف ِ جایگاه علم و معلم آزده‌اند و از برخوردهای سیاسی با مشکل معیشتی خود ناراضی‌اند و از دولت محترم «انتظار ِ عمل» دارند.

ما امضا کنندگان این طومار مؤکداً از جناب عالی می‌خواهیم به سخنان خود در هنگام انتخابات ریاست جمهوری جامهٔ عمل بپوشانید و با عزمی راسخ، خواستهٔ برحق جامعهٔ فرهنگیان کشور، مبتنی بر رفع تبعیض بین کارکنان دولت با فرهنگیان و تأمین حقوق مکفی که نیازهای یک زندگی شرافتمندانه را پاسخ گو باشد، محقق نمایید.

...........................

بسمه تعالی

ریاست محترم قوه قضائیه،

سلام علیکم؛

با احترام، با استحضار می‌رساند سه نفر از فرهنگیان کشور به نام‌های آقایان رسول بداقی، محمود باقری و علیرضا هاشمی با احکام قضایی در زندان به سر می‌بزند. این افراد به خاطر حضور در تجمعات صنفی و اعتراض به عملکرد مسؤولان در حوزه آموزش و پرورش بازداشت، محاکمه و زندانی شده‌اند.

این عزیزان فرهنگیان کشور را نمایندگی کرده‌اند و اعتراض و انتقاد آن‌ها کاملا در حیطه حقوق صنفی فرهنگیان کشور بوده است و به هیچ وجه سیاسی و امنیتی نیست.

هزینه‌هایی که این همکاران و فرزندان معصوم آن‌ها پرداخته‌اند صرفا به خاطر دلسوزی برای کشور، آموزش و پرورش و دفاع از حقوق یک میلیون فرهنگی کشور بوده است که از تبعیض در حقوق و مزایا رنج می‌بزند.

زندانی نمودن این معلمان که با انتقاد خود در راستای اصلاح آموزش و پرورش قدم برداشته‌اند موجب تالم خاطر و آزردگی معلمان کشور را فراهم ساخته است.

ما امضا کنندگان این طومار از جنابعالی درخواست می‌کنیم ترتیبی اتخاذ فرمائید تا این عزیزان آزاد و جامعه میلیونی معلمان ایران خشنود گردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز