خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد؛

طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۲۰۱

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" گفت: گرچه نمایش این آثار در حاشیه های بزرگراه‌ها نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند، اما باید گفت در کل اقدام مناسبی بوده است.

به گزارش ایلنا، احمد دنیا مالی در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورا گفت: در ابتدا لازم می دانم تقدیر و تشکری از شهرداری تهران به واسطه موضوع "نگارخانه ای به وسعت شهر" داشته باشم. گرچه نمایش این آثار در حاشیه های بزرگراه‌ها نگرانی هایی را ایجاد می کند، اما باید گفت در کل اقدام مناسبی بوده است.

احمد دنیا مالی که آغاز گر تذکرات امروز جلسه شورا  بود،افزود: نکته دوم من بر می‌گردد به پایش برنامه و من از هیات رییسه می خواهم که پایش برنامه سال 93 را انجام دهند تا مشخص شود در حوزه های مختلف چه کارهایی در سال 93 صورت گرفته است.

دنیا مالی اما عمده مباحث خود را معطوف به لایحه تدوینی وزارت کشور در خصوص اصلاحیه قانون شوراها و انتخاب شهرداران کرد و گفت: بر حسب وظیفه ای که از شورا به من محول شده مبنی بر حضور فعال در کمیته های تخصصی با وزارت کشور ،باید بگویم که در لایحه تنظیم شده وزارت کشور اختیارات شورا ها هر چه بیشتر محدود شده است و این امر مناسب شهر و شهروندان نیست.

دنیا مالی ادامه داد: عزل و نصب و استیضاح شهردار موضوع مورد بحث این لایحه است که در این کمیته تخصصی مطرح شده بود.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: به موجب ماده 73 قانون شوراها و انتخاب شهرداران هر گاه یک یا چند نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهر نسبت به عملکرد شهرداران ایراد داشته باشند ابتدا با تذکر و در وهله بعد با طرح سوال و اگر قانع نشدند  در نهایت با اخذ رای اکثریت (دوسوم آرا) رای به برکناری شهردار خواهند داد.

وی اظهار داشت: این در حالی است که در لایحه تدوینی وزارت کشور، عنوان شده پس از رای اعضای شورا مبنی بر عدم صلاحیت شهردار موضوع بلافاصله از طریق شورا به مرجع صدور حکم که همانان وزیر کشور و استاندار می باشند اعلام خواهد شد تا مرجع صدور حکم نیز نظر خود را اعلام کند و چنانچه مرجع صدور حکم موافق این امر بود رای به اجرا گذاشته می شود.

دنیا مالی گفت:  در صورت بروز اختلاف بین شورا و مرجع صدور حکم هیات حل اختلاف مرکزی مرجع رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در تبصره این لایحه همچنین آمده در صورتی که وزیر کشور یا استاندار شهردار را فاقد کارایی لازم بداند شورا ملزم به تشکیل جلسه و تصمیم گیری درباره شهردار می شود.

دنیا مالی سپس در ادامه افزود: از این لایحه چنین بر می‌آید که اختیارات و وظایف شوراها بیش از پیش محدود خواهد شد.

وی گفت: اینکه در عملکرد تعدادی انگشت شمار از شوراهای شهر و روستا انتقاد وارد است بر کسی پوشیده نیست اما ایا باید به واسطه این امر اختیارات تمام شوراها را محدود کنیم.

دنیا مالی سپس خاطرنشان کرد: من در همان جلسه با صراحت مخالفت خود را با این لایحه عنوان کردم.

رحمت الله حافظی: از دولتی شدن شوراها باید اجتناب کرد

رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز گفت: متاسفانه لایحه تدوین شده در وزات کشور در جهت محدود کردن اختیارات شورا و هر چه بیشتر دولتی کردن آن بوده و من به نمایندگان مجلس شورای اسلامی هشدار می دهم که این موضوع را با حساسیت ویژه ای بررسی کنند.

حافظی افزود: در حال حاضر که انتخاب شهردار و عزل و نصب ان در اختیار شورا است مشکلات فراوان داریم چه رسد به زمانی که این اختیار هم از شورا گرفته شود از این رو انتظار داریم طراحان این لایحه تجدید نظر کنند.

حافظی در ادامه از اعضای شورا بالاخص کمیسیون فرهنگی خواست نسبت به نسل کشی سران کشور های عربی واکنش نشان داده و توقف هر چه زودتر این نسل کشی در یمن را با ارائه نامه انجار نمایندگان مردم در شورا، به سفیر عربستان در ایران  ابلاغ کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز