خبرگزاری کار ایران

کارکنان محیط زیست در مقابل این سازمان تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۶۵۸

صبح امروز جمعی از کارکنان سازمان محیط زیست در اعتراض به شیوه عملکرد مدیران ارشد خود در مقابل این سازمان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا تجمع کنندگان که تعداد آن‌ها در حدود ۲۰۰ نفر عنوان می‌شود از کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانی شاغل در سازمان محیط زیست هستند که در قسمت‌های مختلف این سازمان مشغول کارند.

براساس اخباری که به نقل از افراد حاضر در این اجتماع صنفی در اختیار ایلنا قرار گرفته است، خودداری مدیران سازمان محیط زیست از اجرای مقررات حقوقی و رفاهی کارکنان یکی از دلایل این اعتراض صنفی بوده است.

در این باره یکی از افراد حاضر در این تجمع گفت: بصورت مشخص مدیران کنونی این سازمان حاضر نیستند تا احکام رفاهی و شغلی که در دولت گذشته برای کارکنان محیط زیست صادر شده بود را اجرا کنند.

وی گفت: مدیران سازمان محیط زیست به عنوان کارفرما در دو سال گذشته با این استدلال که با مشکل کمبود بودجه مواجه‌اند بصورت مداوم از اجرای این احکام طفره می‌روند.

وی افزود: به دلیل همین خودداری طی دو سال گذشته برخی از کارکنان توانستند تا از طریق طرح دعوی در دیوان عدالت اداری سازمان محیط زیست را وادار به اجرای احکام جدید شغلی کنند و در مقابل هنوز تعدادی از کارکنان محیط زیست یا در نوبت رسیدگی دیوان عدالت اداری قرار دارند یا هنوز امیدوارند که با حل شدن مشکل کمبود اعتبار خود سازمان محیط زیست این احکام را اجرا خواهد کرد.

یکی دیگر از کارکنان ناراضی سازمان محیط زیست نیز در این باره گفت: هرچند در مورد همکارانی که در حال حاضر با رای دیوان عدالت اداری از مزایای جدید شغلی برخوردارند نیز سازمان محیط زیست در مقام کارفرما به رای دیوان عدالت اداری معرض شده‌است اما دست کم فعلا درآمد ماهانه آن‌ها نزدیک به یک میلیون‌تومان افزایش یافته است.

برپایه این اطلاعات احکام شغلی که هنوز مدیران سازمان محیط زیست حاضر به اجرای آن نشده‌اند شامل یکسری مزایای شغلی است که در ‌‌نهایت باعث افزایش مزدپایه کارکنان سازمان محیط زیست می‌شود.

معترضان می‌گویند در شرایطی که سازمان محیط زیست به بهانه نبود منابع مالی از اجرای احکام شغلی جدید خودداری می‌کند، کارکنان شاهدند که با تصمیم مدیریت سازمان قرار است حدود ۲۴۰ نفر دیگر بصورت قرارداد مستقیم در سمت‌های مختلف شغلی سازمان محیط زیست استخدام شوند.

به گفته افراد حاضر در اجتماع اعتراضی امروز آن‌ها هیچ مشکلی با استخدام همکاران جدید خود ندارند اما این عملکرد دوگانه باعث شده است تا آن‌ها احساس کنند که نبود منابع مالی تنها بهانه‌ای برای پرداخت نشدن مزایای شغلی آن‌ها بوده است.

برپایه این اطلاعات به دنبال برپایی این تجمع صنفی، «معصومه ابتکار» رئیس سازمان محیط زیست در جمع معترضان حاضر شد و در ‌‌نهایت این اجتماع صنفی به سالن اجتماعات انتقال یافت تا طرفین خواسته‌های مشروح خود را بیان کنند.

تماس خبرنگار ایلنا برای انتشار واکنش مدیران این سازمان به مطالبات صنفی کارکنان تا لحظه ارسال این خبر بی نتیجه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز