خبرگزاری کار ایران

از امروز امکان‌پذیر شد؛

اخذ تاییدیه مدرک تحصیلی از دفا‌تر پیشخوان خدمات دولت

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۷۱۷

وزیر آموزش و پرورش از فراهم شدن امکان اخذ تاییدیه مدرک تحصیلی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی دفا‌تر پیشخوان خدمات دولت که امروز در سالن اجلاس سران با رونمایی از طرح استعلام تاییدیه تحصیلی در دفا‌تر پیشخوان دولت برگزار شد، اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی سال آخر متوسطه شرکت کردند که از این تعداد بیش از یک میلیون نفر دیپلم می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه این یک میلیون نفر پس از دریافت دیپلم در دانشگاه پذیرفته و یا در موسسات استخدام می‌شوند، افزود: همه این دانشگاه‌ها و مراکز نیاز دارند که بدانند فرد مورد نظر دیپلم دارد یا خیر؟ و با چه نمره‌ و معدلی دیپلم گرفته است؟ برای اطلاع در این زمینه متقاضیان در گذشته به مناطق آموزش و پرورش مراجعه می‌کردند و سیر طولانی را پشت سر می‌گذاشتند تا تاییدیه مرکز تحصیلی خود را دریافت کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از امروز ارائه تاییدیه مدرک تحصیلی دانش آموزان در دفا‌تر پیشخوان خدمات دولت صورت می‌گیرد و این دفا‌تر با سرعت و از اداره آموزش و پرورش مبدا، تاییدیه تحصیلی را در کوتاه‌ترین زمان و با حداقل هزینه و جلوگیری از سفرهای درون شهری به متقاضی می‌دهند.

فانی با اشاره به سیاست تمرکز زدایی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این وزارتخانه با در پیش گرفتن سیاست تمرکز زدایی و توسعه مشارکت تلاش دارد، حتی‌الامکان بار دولت را کاهش دهد و از پتانسیل دستگاه‌های دولتی و دفا‌تر پیشخوان خدمات دولت استفاده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز