خبرگزاری کار ایران

رسیدگی به شکایات درباره نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شیوه‌نامه طرح تکریم مردم و رضایت ارباب رجوع در آذرماه سال ۹۳ ابلاغ شده است، گفت: خانواده‌ها شکایات خود را از نحوه ثبت‌نام مدارس اطلاع دهند.

به گزارش ایلنا، سید رحیم میرشاه‌ولد مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نزدیک شدن فصل ثبت‌نام در مدارس اظهار داشت: دستورالعمل طرح تکریم ارباب رجوع در شیوه نامه در اجرای مصوبه شماره ۱۸۵۴۰. ۱۳. ط مورخ ۸۱. ۲. ۱۰ و مصوبه شماره ۳۲۹. ۷۰ مورخ ۷۸. ۲. ۲۶ شورای عالی اداری در خصوص ارتقای سطح پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی، طرح تکریم مردم و رضایت ارباب رجوع و به منظور ایجاد هماهنگی در امر رسیدگی و پاسخگویی به شکایات در تمام واحدهای تابع ستادی و اجرایی و به منظور شفاف نمودن نحوه انجام امور و ایجاد وحدت رویه، این شیوه نامه تهیه و تدوین شده است.

وی ضمن تأکید بر اجرای دقیق این شیوه‌نامه، تصریح کرد: انتظار می‌رود همکاران ما مطابق قوانین و مقررات، اقدام لازم را معمول نمایند تا از مکاتبات و مراجعات مکرر و اتلاف وقت مراجعین و مردم عزیز جلوگیری شود.

میرشاه‌ولد با بیان اینکه مراجعین به مدارس جهت ثبت‌نام در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند شکایت خود را به دو صورت حضوری و تلفنی اعلام کنند، افزود: هموطنان برای پیگیری شکایات ابتدا باید به واحد ادارات، مناطق و نواحی و در صورت عدم دریافت پاسخ، به ارزیابی عملکرد ادارات کل استان‌ها و در ‌‌نهایت در صورتی که از مناطق و ادارات کل پاسخی دریافت نکردند به اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش مراجعه یا مکاتبه کنند.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش خطاب به اولیای دانش‌آموزان و مراجعین به مدارس خاطرنشان کرد: شماره تماس ادارات ارزیابی عملکرد مناطق، نواحی و ادارات کل در هنگام ثبت‌نام در معرض دید مراجعان قرار گرفته است.

وی گفت: مراجعین به مدارس شهر تهران در صورت سؤال یا طرح شکایت نسبت به ثبت نام فرزندان خود می‌توانند با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهر شهر تهران با شماره ۸۸۹۶۴۰۰۶ تماس حاصل نمایند.

کد خبر : ۲۷۶۷۷۶