خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

توقیف ۸۵۰ خودروی لوکس در طی ۱۰ روز

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۰۰۸

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه با خودرو‌های متخلف حادثه‌ساز و خودروهایی که ایجاد مزاحمت می‌کنند، برخورد می‌کنیم؛ گفت: از ۱۳-۱۲ اردیبهشت تاکنون ۱۷۰۰ دستگاه توقیف شده‌اند که ۸۵۰ از آن دستگاه‌ها، خودروی لوکس بوده‌اند.

به گزارش ایلنا، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: در چند روز آینده تعطیلات نیمه طولانی 3 روزه‌ای را پیش داریم که برای مدت پیش‌بینی‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.در تعطیلات از یک طرف مسافرت‌هایی از تهران به سایر استان‌ ها و بخصوص استان‌های شمالی را شاهدیم و از طرف دیگر مراجعه شهروندان تهرانی به تفرجگاه‌ها را داریم، که با یک برنامه عملیاتی پیش بینی‌های لازم انجام شده تا تعطیلات به نحو شایسته‌ای رقم خورد.

وی با اشاره به برنامه دربی پایتخت، گفت: به لحاظ پوشش ترافیک استادیوم آزادی و معابر اطراف آن پیش‌بینی‌های لازم انجام شده که با نظم و آرامش این مسابقه برگزار شود.

سردار حسینی  گفت: فاز اجرایی جدید اجرای طرح خط سفید در سال 94 را از روز یکشنبه آغاز خواهیم کرد که تمرکز در هسته مرکزی تهران است اما از تقاطع‌های مهم سطح شهر تهران نیز غافل نخواهیم بود. ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده و حرکت بین خطوط از جمله اهداف پلیس راهور در اجرای طرح خط سفید است. امیدواریم به هدف اصلی اجرای این طرح که اجرای انضباط ترافیکی است دست یابیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همه تلاش پلیس و مدیریت شهری این است که نظم و انضباط اجتماعی حاصل شود چرا که یکی از مصادیق مهم این حوزه، مسائل ترافیکی است.

وی افزود: بحث کنترل معابر در ساعات پایانی شب و ساعات اولیه بامداد در دستور کار است؛ سال گذشته 2 شب در هفته این طرح را اجرا می‌کردیم اما با توجه به حساسیت‌های موجود و مطالبات مردم که خواستار برخورد و کنترل رانندگان پرخطر و دارای رفتارهای تهاجمی بودند ما از اواسط اردیبهشت ماه این طرح را به صورت مستمر و شبانه اجرا کردیم.

حسینی افزود: در این طرح با رانندگان پرخطر و دارای تخلفات حادثه‌ساز و همچنین با کسانی که با دور دور کردن موجب ایجاد جو بد بینی و ناامنی روانی جامعه می‌شوند برخورد لازم صورت می‌گیرد. از ۱۳-۱۲ اردیبهشت ماه بالغ بر 1700 دستگاه از خودروهایی که مرتکب تخلف حادثه ساز و ایجاد مزاحمت از نوع دور دور کرده بودند اعمال قانون شدند و به پارکینگ اعزام شدند از این میان 850 خودرو لوکس بوده است.

وی یکی از مصادیق بی‌نظمی را عبور موتورسواران از پیاده‌روها و چراغ قرمزها عنوان کرد و گفت: پلیس وظیفه ایجاد نظم را بر عهده دارد و با کلیه مصادیق بی‌نظمی مقابله می‌کند.

وی بحث جدی دیگر در حوزه راهور را توزیع بار و پخش مواد خوراکی، شوینده و غیره دانست و گفت: در آینده نزدیک برای ساماندهی این حوزه نیز طرح‌هایی اجرا خواهد شد.

حسینی فاز جدید خط سفید را معطوف به انضباط اجتماعی دانست و تصریح کرد: در بحث زیرساخت‌ها باید تا پایان خردادماه کسری‌های موجود حل شود و تا این تاریخ کسری زیرساخت نداشته باشیم. یکی از مشکلات قبلی موجود در این حوزه را تکثر خطوط است. در اکثر بزرگراه مطرح تهران، این تکثر خطوط برطرف شده و در حاشیه بزرگراه‌ها خطوط اضطراری و حاشیه‌ای ایجاد شده که تردد بر روی آن تخلف است و مشمول جریمه خواهد بود، البته در آینده نزدیک این خطوط اضطرار نیز به صورت مکانیزه کنترل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه 200 تقاطع تهران دارای دوربین ثبت تخلف است، گفت: در 700 تقاطع نیز هوشمندسازی انجام شده که امیدواریم به 600 تا 700 مورد دوربین ثبت تخلف برسیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوالی در مورد دور دور کردن ماشین‌ها و اینکه برخورد با این افراد وظیفه کدام پلیس است، گفت: ایجاد بی‌نظمی برابر قانون مجازات اسلامی جرم است و برای آن مجازات تعیین شده، چرا که دور دور زدن با رفتارهای دیگری همچون سرعت، سد معبر، توقف غیر مجاز و غیره همراه می‌شود که مصداق بارز بی‌نظمی است.

حسینی ادامه داد: به دنبال برخی از اتفاقاتی که در سطح جامعه با آن مواجهیم، هیچ تفکیکی بین وظیفه تخصصی پلیس‌ها نیست، اینکه بگوییم پلیس راهور یا انتظامی یا امداد یا امنیت مطرح نیست بلکه همه این‌ها موظفند با این مصداق بی‌نظمی برخورد لازم را داشته باشند.

این مقام ارشد راهور درباره ترافیک سنگین در محدوده محل برگزاری نمایشگاه کتاب گفت:محل فعلی نمایشگاه بین‌المللی و مصلی محل مناسبی برای برپایی نمایشگاه‌های پر مخاطب نیست، حوزه پلیس مشخص است و ما سالهاست که با این مسئله مشکل داریم، صحبت در مورد این موضوع تکراری خوشایند نیست.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مورد ساماندهی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر تهران اظهار داشت: تا به امروز 80 درصد از تابلوهایی که در سطح شهر ساماندهی شده‌اند، این ساماندهی شامل حذف کامل تابلو، حذف مکمل و حتی در جاهایی زمان‌دار کردن و نصب تابلوی جدید بوده است.

وی در پایان در خصوص طرح ترافیک و عدم رسیدن کارت طرح ترافیک به افراد ثبت نام شده در این طرح، خاطرنشان کرد: همین که فرد در سیستم ثبت نام کرده باشد و پذیرش اولیه را گرفته باشد و در سیستم پلاکش تعریف شده باشد کافیست و اگر کارتی به کسی نرسیده باشد نباید نگران باشد.

گفتنی است؛ در این برنامه از رؤسای پلیس 17 منطقه از مناطق 22 گانه تهران به دلیل توفیق در کاهش 15 درصدی تلفات ناشی از تصادفات که معادل 109 نفر بوده است، تجلیل شد این توفیق برای پنجمین سال متوالی است که نصیب پلیس راهور تهران بزرگ می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز