خبرگزاری کار ایران

استفاده از تجربیات آسایشگاه کهریزک در عراق

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۰۲۹

با هماهنگی اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت، هیات 23 نفره کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت سالمندان کشور عراق به آسایشگاه کهریزک آمدند.

به گزارش ایلنا، آشنایی با نحوه پذیرش و درمان سالمندان، تبادل اطلاعات بانک سالمندی دو کشور و الگوبرداری مجموعه‌های نگهداری سالمندان در کشور عراق از جمله برنامه‌های حضور کارشناسان عالیرتبه این کشور در آسایشگاه خیریه کهریزک است .

بنابراین گزارش؛ هم‌اندیشی تخصصی اصول پذیرش، نگهداری و درمان سالمندان، بررسی راهکارهای گوناگونی که هم اینک در جهت ارتقاء سطح سلامت سالمندان در کهریزک در حال انجام است، آشنایی با انواع خدمات گوناگون پزشکی موجود در آسایشگاه، تبادل اطلاعات بانک سالمندی و الگوبرداری از این مجموعه به عنوان نماد مرکز پیشرفته نگهداری سالمندان در ایران از برنامه های گوناگونی بود که در نشست مشترک مدیران آسایشگاه با مسئولان حوزه بهداشت و سلامت سالمندی کشور عراق به آن پرداخته شد.

در ابتدای این نشست خانم وشاء مدیر کل امور سالمندان عراق با تشکر از مساعدت‌های فنی و تخصصی آسایشگاه اظهار داشت :در حال حاضر در کشور ما12  مرکز نگهداری و سرای سالمندان زیر نظر دولت مشغول فعالیت است که با توجه به قانون حمایت از سالمندان در کشور، آن دسته از سالمندانی که بی بضاعت تشخیص داده می شوند و نیاز به مراقبت های بهداشتی و درمانی دارند ، مشمول این قانون قرار می گیرند.

محمد سلیم نماینده وزارت کار و مسئول خانه های سالمندان در عراق نیز با ارائه گزارشی از چگونگی فعالیت خانه های سالمندان در عراق ، از مسئولین آسایشگاه کهریزک خواست تا این کشور را در ارتقاء سطح خدمات سالمندی یاری رسانند .

وی افزود: استفاده از تجربیات و توانمندی های فنی و تخصصی مسئولین آسایشگاه خواهد توانست ما را در کشور خودمان توانمند تر از گذشته در امور درمانی و نگهداری سالمندان فعال سازد ، ما می‌توانیم هنگام بازگشت بسیاری از نقطه نظرات فنی این مجموعه را برای اجرا به صورت دستورالعملی در مراکز نگهداری سالمندان در عراق مورد استفاده قرار دهیم .

گفتنی است؛ این نشست تخصصی که با دیدار هیات کارشناسی عراق از بخشهای مختلف آسایشگاه نیز همراه بود، در حالی به کار خود پایان داد که کارشناسان حوزه سلامت آسایشگاه اصول 3 گانه آموزش، نگهداری و توانبخشی سالمندان را برای هیات عراقی تشریح نموده ، توضیحات گوناگون در بخش درمان و مراقبت های خاص روزانه نیز به سمع و نظر حاضرین در این جلسه رسید.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز