خبرگزاری کار ایران

حقانی در گفت‌وگو با ایلنا:

همگرایی میان اعضای شورای شهر وجود ندارد/ اعضای شورا واقعیت‌ها را مطرح کنند

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۱۱۹

عضو شورای شهر تهران نسبت به عدم همگرایی میان اعضای این شورا انتقاد کرد.

محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره میزان پاسخگویی شهرداری به شورای شهر گفت: شهرداری نسبت به ارائه هرگونه گزارش به شورا یا در قبال تذکرات اعضا شورا آنطور که باید و شاید پاسخگو نیست و معمولا پاسخ‌های داده شده چندان قانع کننده نبوده و از نظر من بیشتر نوعی طفره رفتن است، تا ارائه پاسخی دقیق و کارشناسی شده.

وی با بیان اینکه علت این مساله نبود تعادل کافی میان دوجناح حاضر در شورا است، ادامه داد: بر اساس روال قانونی شورا، اگر یکی از اعضای شورا به عنوان تشکیلات نظارتی در خصوص موضوعی به شهرداری تذکر دهد، شهردار موظف به پاسخگویی بوده و اگر عضو شورا قانع نشد، مساله طرح سوال از شهردار مطرح می‌شود که برای این کار امضای یک سوم اعضای شورا نیاز است و اگر پس از طرح سوال پاسخ داده شده، قانع‌کننده نبود، مساله استیضاح شهردار به میان می‌آید.

عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه همگرایی لازم میان اعضای شورای شهر برای پیگیری مسائل وجود ندارد، خاطرنشان کرد: البته منظور من وجود تفرقه در میان اعضا نیست، اما مسلم این است که به لحاظ کارشناسی حمایت‌های لازم از طرف سایراعضای شورای شهر صورت نمی‌گیرد.

مسائل جناحی را نباید در کار کارشناسی دخیل کرد

وی تصریح کرد: لازمه ارتقا جایگاه شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم، محترم دانستن این جایگاه از طرف خود اعضای شورا است، اظهار کرد: اعضای شورا باید بدانند که سمت وکیل مردم را داشته و در آینده باید پاسخگوی مردم باشند و اگر همگرایی لازم در شورا وجود داشته باشد قطعا می‌توانیم، در بعد نظارتی تاثیرگذار باشیم.

حقانی با تاکید براینکه مجموعه مدیریت شهری می‌توانند، در ارتقا جایگاه شورا تاثیرگذار باشند، بیان کرد: اگر شهرداری چیزی را از نمایندگان مردم مخفی نکند و خلاف قوانین و مقررات شورا یا طرح‌های جامع و تفصیلی عمل نکند و نیز مسائل خود را بیشتر با شورای شهر مطرح کند، تاثیر زیادی در بهبود وضعیت مجموعه مدیریت شهری خواهد داشت.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر خاطرنشان کرد: ما اعضای شورای شهر همواره بر این موضوع تاکید داشته‌ایم که شهرداری دستگاهی خدماتی و اجرایی بوده که با محیط زیست مردم سروکار دارد، لذا باید سعی کنیم، مسائل جناحی را در مسائل کارشناسی دخیل نکرده و نگران این مساله که شهرداری باید پاسخگو باشد، نباشیم.

اعضای شورا واقعیت‌ها را مطرح کنند

وی تصریح کرد: درخصوص مسائل جناحی حتی شهردار تهران نیز باید  این موضوع را بپذیرد که به عنوان دستگاهی خدماتی و اجرایی نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شود.

حقانی با تاکید بر تاثیر عملکرد قانون‌مدارانه شهرداری بر ارتقا جایگاه شورای شهر اظهار کرد: به عنوان مثال یکی از اعضای شورای شهر تاکید می‌کند که در هتل اسپیناس تخلف صورت گرفته است، اما شهرداری رسما اعلام می‌کند که خلافی وجود ندارد .

وی خاطرنشان کرد: زمانی که پای بررسی چنین مسائلی به میان می‌آید اعضای شورا باید به دور از مسائل سیاسی و جناحی مساله را مورد رسیدگی قرار داده و واقعیت‌ها را مطرح کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز