خبرگزاری کار ایران

پاسخ میرزاده به شکایت بسیج دانشجویی از دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه ازاد گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی از همه تشکل‌ها با همه گرایش‌ها و در چارچوب قانون حمایت می‌کنیم و از بسیج دانشجویی هم برای همکاری بیشتر دعوت می‌کنیم وقطعا ازآن‌ها حمایت خواهیم کرد و مطمئن باشید این بخشنامه هم در جهت حمایت از تشکل‌ها و بسیج بوده است.

به گزارش ایلنا، حمید میرزاده روز گذشته و در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به سوالی در خصوص پاره‌ای ابهامات در مورد بخش نامه تشکل‌ها و فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که در آذر ماه سال قبل ابلاغ شده بود، گفت: این بخشنامه برای حمایت از بسیج و سایر تشکل‌های دانشجویی حدود ۶ماه قبل صادرشده بود و جای تعجب دارد که امروز و با گذر این مدت با اعتراض و هجمه رسانه‌ای روبه رو شده است.

او با بیان اینکه بسیج یک گروه فرا حزبی و فراجناحی است، گفت: مجموعه بسیج از یک طیف فکری خاص حمایت نمی‌کند و در داخل یک جریان سیاسی نمی‌گنجد برای دانشگاه اهمیت ویژه‌ای دارد. بسیج عقاید ملی را دنبال می‌کند ومتعلق به همه مردم است. ما خودمان را ازبسیج می‌دانیم از همین روهیچ حمایتی را ازآن‌ها دریغ نخواهیم کرد و حتی ازنظر اعتبارات مالی هم از فعالیت‌های ایشان حمایت‌هایی صورت دادیم.

میرزاده ادامه داد: این بخشنامه با هدف یک سان سازی رویه‌ها در سطح بیش از چهارصد واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و درچارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

او گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی از همه تشکل‌ها با همه گرایش‌ها و در چارچوب قانون حمایت می‌کنیم و از بسیج دانشجویی هم برای همکاری بیشتر دعوت می‌کنیم وقطعا ازآن‌ها حمایت خواهیم کرد و مطمئن باشید این بخشنامه هم در جهت حمایت از تشکل‌ها و بسیج بوده است. دانشگاه آزاد اسلامی ازتمام تشکل‌ها با هر گرایش و فکری در چارچوب قانون حمایت خواهد کرد وهمگی می‌توانند درفضای دانشگاه فعالیت کنند وازحمایت دانشگاه هم برخوردار باشند.

دانشگاه آزاد حدود دو هفته پیش بخشنامه تحت عنوان «تسهیل فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویی و تقویت رویکرد فرهنگی و همچنین فعالیت نمایندگان رئیس دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی، دانشجویی و استادان» صادر کرد که واکنش‌های مختلفی همراه داشت.

کد خبر : ۲۷۷۳۳۴