خبرگزاری کار ایران

محبی:

هدایت تحصیلی به متوسطه اول می‌آید

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۶۰۴

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید، هدایت تحصیلی به متوسطه اول می‌آید و باید در سال نهم دانش‌آموزان انتخاب رشته کنند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عظیم محبی در خصوص مهمترین اولویت‌های سال جاری اظهار داشت: توسعه فرهنگ کارآفرینی در بین دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های مهم است که با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران انجام شد و 19 اردیبهشت از همه دانش‌آموزان متوسطه اول کشور در قالب کار مطالعاتی، ویژگی‌های کارآفرینی دانش‌آموزان با عنوان پایش شایستگی کار‌آفرینی بین دانش‌آموزان (کاشف) مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: 19 اردیبهشت به طور همزمان در سراسر کشور این مطالعه علمی یعنی سنجش کارآفرینی انجام شد تا خانواده‌ها و مدیر مدرسه آن را به صورت یک رویکرد تلقی کنند.

محبی افزود: بحث دیگر، جشنواره نوجوان خوارزمی است که الان در مرحله استانی است و هر استان مرحله استانی این جشنواره را انجام می‌دهد و مرحله کشوری آن نیز در مرداد در مشهد انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول اولویت دیگر خود را کیفیت بخشی به کار معلمان برشمرد و یادآور شد: یکی طراحی آموزشی با رویکرد درس‌پژوهی است که از سال گذشته شروع شده و از اول مهر اجرا خواهد شد و دیگری طراحی آموزشی با توجه به برنامه‌ درسی ملی است که می‌خواهیم با معلمان کار کنیم و این کار در خصوص کیفیت‌بخشی به تدریس معلمان است.

وی گفت: اولویت بعدی تدوین آیین‌نامه پیشرفت تحصیلی برای متوسطه اول است و توسعه برنامه متعالی مدیریت مدرسه اولویت دیگر است.

محبی تصریح کرد: الان 5900 مدرسه تحت پوشش این برنامه است و در مرحله ارزیابی شاخص‌های استاندارد این مدارس در سطح کشور هستیم و امسال می‌خواهیم مدرسان این برنامه را دوباره آموزش دهیم و ارزیابی را با دانشگاه فرهنگیان می‌خواهیم دنبال کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استقرار پایه نهم افزود: از اول مهر پایه نهم را خواهیم داشت و 2 میلیون دانش آموز متوسطه اول ما به 3 میلیون تبدیل می‌شود؛ یعنی باید تعداد معلمان متوسطه دوم را هماهنگ کنیم تا در متوسطه اول تدریس کنند و کمبود معلم جبران شود.

وی ادامه داد: این کار بسیار سنگینی است که از 6 ماه پیش شروع شده است. از تیرماه کار اصلی استان‌ها و مناطق شروع می‌شود تا معلمان متوسطه دوم را ساماندهی کنند و بقیه به متوسطه اول بیایند و کمبود  را جبران کنند.

محبی بیان داشت: هدایت تحصیلی نیز به متوسطه اول می‌آید و باید در سال نهم دانش‌آموزان انتخاب رشته کنند که این نیز کار بزرگی است. مدیریت این کار از جهت هدایت دانش‌آموزان برای انتخاب رشته در اختیار دفتر مشاوره معاونت پرورشی است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پوشش تحصیلی خاطر نشان کرد: مدیریت در پوشش تحصیلی در سطح استان‌ها از بحث‌های دیگر است و امسال بر اساس آمار جدید پوشش تحصیلی ما بهتر شده است؛ اما تا حدی که بتوانیم هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند جز اولویت‌هایمان است تا اکثریت دانش‌آموزان در مدارس درس بخوانند.

وی افزود: حدود 2500 مدرسه شبانه‌روزی متوسطه اول و دوم داریم تا بحث پوشش تحصیلی دانش‌آموزان فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز