خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۵۳ موسسه خیریه متخلف

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۰۴۰

مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی ۵۳ مرکز و موسسه خیریه متخلف در سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد حسن خیرخواه اظهارداشت: سال گذشته هشت هزار و ۱۸۶ مرکز مربوط به حوزه توانبخشی، ۳۰ هزار و ۹۶۹ مرکز مربوط به حوزه اجتماعی و ۹ هزار و ۹۰۷ مرکز مربوط به حوزه پیشگیری نظارت شد که از این تعداد، ۵۳ مرکز و موسسه متخلف، شناسایی و به کمیسیون عالی نظارت ارجاع شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده مراکز متخلف، ۱۶ پرونده رأی ادامه فعالیت دریافت کردند، ۳۰ پرونده ابطال و چهار پرونده هم تعطیل موقت شدند.

خیرخواه همچنین از ابلاغ بخشنامه جدید نظارتی بر مراکز خیریه به عنوان سومین بازنگری آئین نامه صدور مجوز موسسات و مراکز خیریه تحت نظارت بهزیستی خبر داد و گفت: براساس این بخشنامه تمام مراکز و موسسات خیریه باید هر سال، چهار بار بازدید و نظارت شوند.

مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور، آموزش مؤسسات خیریه، ساماندهی و تخصصی کردن مراکز و استفاده از پتانسیل این مراکز برای تبادل اطلاعات و تجارب را از اقدامات سال جاری این حوزه برشمرد.

وی با اشاره به انتشار آیین نامه تسهیل صدور مجوز موسسات و مراکز خیریه تحت نظارت بهزیستی، تصریح کرد: در گذشته اعتبار مجوز این مراکز سه ساله بود که با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر تسهیل‌گری صدور مجوز موسسات و مراکز خیریه تحت نظارت بهزیستی در آیین نامه بازنگری، مدت اعتبار نامحدود شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز