خبرگزاری کار ایران

تهیه پیش‌نویس سند سلامت جوانان

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۲۲۲

رییس اداره جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس یکی از برنامه های این اداره را آموزش معیار همسرگزینی عقلایی در راستای ترویج ازدواج سالم بیان کرد.

به گزارش ایلنا، گلایل اردلان در نشست خبری هفته سلامت جوانان، با بیان این که 49.9 درصد زنان و 50.4 درصد آقایان در کشور در گروه سنی 18 تا 30 سال قرار دارند، گفت: 71.4 درصد جوانان نیز در شهر زندگی می کنند و این نشان می دهد که اغلب جوانان شهرنشین هستند.

رییس اداره جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با اشاره به این که 40.8 درصد آقایان و 59.2 درصد زنان در این گروه سنی اضافه وزن دارند، افزود: تغییر در سبک زندگی و تغذیه سالم از اولویت های لازم در برنامه های سلامت جوانان است.

وی ضمن اشاره به افزایش میانگین سن ازدواج، افزود: در حال حاضر میانگین سن ازدواج در مردان بین 27 تا 30 سال و در زنان 23 تا 24 سال است.

اردلان در ادامه، با اشاره به یکی از بندهای سیاست های ابلاغی جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر ازدواج سالم، گفت: برنامه هایی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و رفتارهای مخاطره آمیز در میان جوان در اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت دنبال می شود.

وی آموزش معیار همسرگزینی عقلایی را یکی از برنامه های این اداره در راستای ترویج ازدواج سالم بیان کرد و گفت: یکی از راهکارها در این راستا توانمند کردن مسئولین و جوانان در قالب گروه هدف ما که 200 هزار دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی است.

 رییس اداره جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با بیان این که حدود 30 هزار بروشور در خصوص ازدواج سالم طراحی و توزیع شده است، افزود: همچنین استفاده از اساتید روانشناس، مشاورین سلامت خانواده در 15 دانشگاه علوم پزشکی از دیگر برنامه ها در راستای ترویج ازدواج سالم است.

اردلان در ادامه از تهیه پیش نویس سند سلامت جوانان خبر داد و گفت: این سند شامل سلامت باروری و ازدواج، سلامت روان، سلامت اجتماعی، سلامت سوانح و حوادث، نظام ارائه خدمات، ترویج سبک زندگی سالم و پیشگیری از اعتیاد است که توسط وزارت ورزش و جوانان بررسی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز