خبرگزاری کار ایران

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو:

شناسنامه دار شدن واحد صنفی عرضه و توزیع تجهیزات پزشکی

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۴۶۱

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۵ هزار واحد صنفی و در واقع افرادی که نسبت به عرضه محصولات پزشکی و توزیع آن‌ها اقدام می‌کنند که در آینده نزدیک شناسنامه دار خواهند شد تا امار دقیقی در مورد آن‌ها داشته باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان غذا و دارو، سید حسین صفوی،  با بیان اینکه این اداره متولی حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاه تشخیص طبی در حوزه تولید و واردات است اظهار داشت: نگهداشت تجهیزات پزشکی و خدمات پس از فروش و همچنین نظارت بر شبکه توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی می‌باشد.

وی گفت: بازار حوزه تجهیزات پزشکی چیزی در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است که حدود ۸۰۰ میلیون دلار آن مربوط به واردات و ۴۰۰ میلیون دلار آن مربوط به تجهیزات پزشکی تولید داخل می‌باشد.

صفوی افزود: حدود هزار و ۲۰۰ شرکت وارد کننده فعال در کشور در حال فعالیت هستند و ۵۰۰ شرکت تولید کنند که تخمین ما این است که بیش از ۵ هزار واحد صنفی و در واقع افرادی که نسبت به عرضه محصولات پزشکی و توزیع آن‌ها اقدام می‌کنند که در آینده نزدیک شناسنامه دار خواهند شد تا امار دقیقی در مورد آن‌ها داشته باشیم.

وی در ادامه به اقدامات سال گذشته این اداره کل اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت یک از موضوعات در این حوزه بحث قیمت در این حوزه بود که متاسفانه ساماندهی نشده بود، وجود شبکه نظام یافته‌ای برای توزیع ملزومات پزشکی نداشتیم و بیمار‌ها نیز برای تهیه ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شدند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: اقداماتی که در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت اجرا شد دستورالعملی در این حوزه تدوین شد و به مراکز درمانی ابلاغ شد و یک فراخوان نیز برگزار شد و تمامی شرکت‌ها برای قیمت گذاری مناسب دعوت شدند، همچنین به شرکت‌های فوریتی اجازه داده شد تا قیمت بدهند و عملا یک برنامه نظارتی برای مراکز درمانی پیاده کردیم که نتیجه آن به دست آمد که بعد از ۴ ماه از اجرای طرح تحول نظام سلامت ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان‌ها به حدود ۳ درصد رسیده بود که در گذشته بیش از۸۰ درصد بوده است.

صفوی اظهار داشت: در خصوص کاهش قیمت‌ها که متعاقب فراخوان‌ها بود که در تمامی زمینه‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی کاهش قیمت‌های چشمگیری را داشته‌ایم.

وی گفت: در حوزه توزیع نیز متاسفانه گرانفروشی‌هایی که به علت عدم نظارت صورت می‌گرفت با ساماندهی این حوزه کاهش قیمت‌های ریالی را داشته‌ایم.

وی در ادامه در خصوص کاهش ارزبری نیز اظهار داشت: حدود ۱۳ درصد با اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش ارزبری داشته‌ایم.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: کاهش چشمگیر کالاهای قاچاق به دلیل عدم ارجاع بیمار به خارج بیمارستا ن‌ها، افزایش مصرف محصولات تولید داخل با توجه به سیاست‌های حمایتی تولید داخل، معرفی تولیدات داخل به دانشگاه‌ها و نظارت‌های جدی تربر کیفیت تولیدات داخل می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز