خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی:

۷۳ درصد داوطلبان آزمون ارشد پزشکی را زنان تشکیل دادند

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۸۷۸

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی تعداد کل داوطلبان شرکت کننده در آزمون کار‌شناسی ارشد را ۹۰ هزار و ۱۴۳ نفر بیان کرد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین‌پور کاظمی با بیان اینکه امسال در آزمون کار‌شناسی ارشد پزشکی ۹۰ هزار و ۱۴۳ نفر در ۵۸ رشته و مجموعه رشته شرکت کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۶۵ هزار و ۸۴۸ نفر زن و ۲۴ هزار و ۲۹۵ نفر مرد هستند.

به گفته رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی، در آزمون کار‌شناسی ارشد پزشکی ۷۳ درصد زن و ۲۷ درصد مرد شرکت کرده‌اند.

پورکاظمی افزود: ۲۳ هزار و ۳۰۷ داوطلب در ۱۳ مجموعه رشته در اولین دوره این آزمون شرکت کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به برگزاری دومین دوره آزمون کار‌شناسی ارشد پزشکی در ساعت ۹ پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، افزود: همچنین در این دوره ۱۹ هزار و ۸۱۷ داوطلب در ۸ مجموعه رشته شرکت کرده‌اند.

به گفته پورکاظمی آخرین دوره از آزمون کار‌شناسی ارشد در سال۹۴، جمعه بعدازظهر اول خرداد ماه با ۱۸ هزار و ۸۶ داوطلب در ۲۲ مجموعه رشته برگزار خواهد شد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در ادامه، یکی از تغییرات ایجاد شده در انتخاب رشته آزمون کار‌شناسی ارشد پزشکی سال ۹۴ را، انتخاب رشته از زیر مجموعه‌های رشته کار‌شناسی داوطلبان بیان کرد و گفت: همچنین امسال به داوطلبان اجازه داده شد تا در دو رشته مرتبط با رشته لیسانس خود شرکت کنند.

پورکاظمی بابیان اینکه، اسامی دانشگاه‌های پذیرنده و ظرفیت پذیرش به همراه اعلام کارنامه علمی مرحله اول در ۶ تیرماه اعلام می‌شود، افزود: پذیرفته شدگان مرحله اول می‌توانند در روزهای ۶ تا ۹ تیرماه ۹۴ نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز