خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حج و زیارت:

ارایه خدمات پزشکی منحصر به فرد به تمامی زائران خانه خدا

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۹۶۱

رییس سازمان حج و زیارت از ارایه خدمات پزشکی منحصر به فرد به تمامی زائران خانه خدا در سال جاری خبر داد.

 به گزارش ایلنا از سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی در گردهمایی نمایندگان استانی مرکز پزشکی حج و زیارت، ضمن قدردانی از فعالیت های هلال احمر در امور حج گفت: خدمات پزشکی منحصر به فردی از سوی تیم پزشکی هلال احمر به زائران خانه خدا ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه انسجام، صیانت از حقوق زائر و افزایش سطح کیفی خدمات از سیاست های اصلی سازمان حج است، عنوان کرد: انسجام در خانواده حج و زیارت، صیانت از حقوق زائر و افزایش سطح کیفی خدمات به عنوان سه محور رئوس سیاست های سازمان حج و زیارت اعلام شده و بر همین اساس هرچه شناخت ما نسبت به این سه محور بیشتر شود، به همان اندازه می توان در انجام ماموریت ها موفق بود.

اوحدی با اشاره به اهداف برگزاری گردهمایی نمایندگان استانی مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: در این گردهمایی می توان از تجربیات میدانی گذشته و اتصال آن به موسم حج سال جاری استفاده کرد، همچنین در این گردهمایی می توان انسجام و هماهنگی میان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و سازمان حج و زیارت را تقویت کرد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب لازم است این موضوع را مد نظر قرار دهیم که ارائه خدمات به زائران در کشور عربستان صورت می گیرد و تیم درمانی هلال احمر امکانات و مخاطبان خود را به خوبی بشناسند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تیم درمانی هلال احمر به میهمانان خانه خدا، خدمات ارائه می دهند، عنوان کرد: مخاطبان ما میهمانان خانه خدا هستند که برای کادر پزشکی هلال احمر توفیق بزرگی است؛ بنابراین باید بهترین خدمات به زائران خانه خدا ارائه شود.

وی با بیان اینکه ماموریت تیم پزشکی اعزامی به حج با تمام ماموریت های جمعیت هلال احمر متفاوت است، گفت: نخستین گام برای ارائه خدمت به زائران خانه خدا با انجام معاینات پزشکی از سوی هلال احمر صورت می گیرد و در حین انجام مناسک حج نیز خدمات پزشکی به زائران ارائه می شود.

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه رسالت تیم پزشکی هلال احمر فراتر از رسالت سازمان حج و زیارت است، افزود: زائران خانه خدا اختیار انتخاب سایر خدماتی که در حج ارائه می شود را دارند اما در زمینه دریافت خدمات پزشکی، بواسطه آنکه پزشکان اعزامی از سوی جمعیت هلال احمر امین مردم هستند، همواره مورد اعتماد زائران بوده و خدمات بهداشتی و درمانی را صرفا از پزشکان هلال احمر مطالبه می کنند.

وی با اشاره به فعالیت های جمعیت هلال احمر در امور حج یادآور شد: خدماتی که از سوی هلال احمر در مناسک حج و اربعین حسینی به زائران خانه خدا و عتبات عالیات ارائه شده به قدری چشمگیر بوده که با زبان قابل تقدیر نیست.

اوحدی با بیان اینکه 40 درصد از مراجعات بیماران در مناسک حج به پزشکان، اضطراب، مشکلات روحی و روانی تلقینی است، یادآور شد: پزشکان هلال احمر می توانند با ارائه چندین توصیه اصولی به زائران، این مشکل را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: قاطعیت پزشکان هلال احمر برای درمان زائران باید حفظ شود تا از این طریق سلامتی آنها تضمین شود تا بتوانند مناسک حج را به درستی به جای آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز