خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه:

اثر تربیتی کانون اصلاح و تربیت بسیار ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۲۹۲

استاد دانشگاه علامه طباطبایی اثر تربیتی کانون اصلاح و تربیت را بسیار ضعیف دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موذن‌زادگان استاد دانشگاه علامه طباطبایی در همایش چشم‌انداز حقوق کودک درباره تنبیه بدنی کودکان و نوجوانان گفت: به هیچ وجه تنبیه بدنی نباید جزو واکنش‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان اتخاذ شود چرا که مغایر با مبانی اصلاح و تربیت کودک و نوجوان است.

موذن‌زادگان با اشاره به اینکه نگهداری کودکان در کانون اصلاح و تربیت آخرین راه علاج است افزود: نتایج مطالعات میدانی انجام شده که اسناد آن در دانشگاه علامه طباطبایی موجود است نشان می‌دهد که اثر کانون اصلاح و تربیت بسیار ضعیف است و قضات باید توجه کنند که کودکان و نوجوانان را در مرحله آخر به کانون اصلاح و تربیت ارجاع دهند و بیشتر از روش‌های مراقبتی و درمانی استفاده کنند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه باید کار دادرسی را در ارتباط با کودکان و نوجوانان کوتاه کنیم اظهار داشت: اقدامات خوبی در این رابطه پیش‌بینی شده که متاسفانه اعمال نشده است.

وی ادامه داد: در قانون‌های قبلی در ارتباط با تنبیه کودکان برخلاف موازین اسلامی برای کودکان و نوجوانان حکم شلاق پیش‌بینی شده بود اما در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 اصلاحاتی در آن صورت گرفته است که اگر اجرایی شود تحولات خوبی را شاهد خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز