خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل انجمن ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان:

مردم باید نسبت به تحقق حقوق کودکان حساس شوند

کد خبر : ۲۷۹۲۹۸

مدیر عامل انجمن ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان، جلب حمایت تصمیم سازان و حساس سازی مردم را در تحقق حقوق کودکان موثر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرزومندی مدیر عامل انجمن ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان در همایش چشم انداز حقوق کودک اظهار داشت: بیش از نیمی از جمعیت کشور را جوانان و سی درصد را کودکان تشکیل می دهند که این آمار ضرورت توجه به قشر کودک را بیش از پیش مشخص می کند.

وی با اظهار تاسف از اینکه سالانه سی و پنج هزار کودک جان خود را از دست می دهند افزود: کودکان قربانی اصلی قحطی و گرسنگی هستند.

مدیر عامل انجمن ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان ادامه داد: اینکه در جهان 110 میلیون مین وجود دارد ضرورت توجه به کودکان را مشخص می کند.

آرزومندی با اشاره به نقش سازمانهای غیر دولتی در تحقق حقوق کودکان گفت: اگر بپذیریم سازمانهای غیر دولتی بازیگران اصلی حمایت حقوق کودک هستند قطعا ادعای بزرگی نیست.

وی با بیان اینکه سازمانهای غیر دولتی می توانند در چهار حوزه در احقاق حقوق کودکان فعالیت کنند تصریح کرد: یکی از این حوزه ها بحث تسهیل دسترسی کودکان به اطلاعات و آموزش است. همچنین بحث توجه به گستردگی نیازهای کودکان یکی دیگر از این حوزه ها به شمار می رود که در این راستا سازمانهای غیر دولتی با توجه به ابزارهای خوبی که در اختیار دارند می توانند نقش موثری در برآورده کردن این نیازها ایفا کنند.

وی اضافه کرد: جلب مشارکت مردم در ارتباط با حقوق کودکان از دیگر مواردی است که سازمانهای غیردولتی می توانند در آن فعالیت کنند به طوری که با بسیج اجتماعی در کنار اقدامات دولتی موثر واقع شوند.

آرزومندی همچنین آموزش خانواده را یکی دیگر از اقدامات سازمانهای غیر دولتی عنوان کرد وگفت: سازمانهای غیر دولتی می توانند درجهت تحقق حقوق کودک به آموزش خانواده بپردازند.

مدیر عامل انجمن ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان همچنین حساس سازی اجتماع به حقوق کودکان، ارائه مشاوره های حقوقی رایگان در کنار دیگر متولیان دولتی، تبادل اطلاعات با استفاده از شبکه های اجتماعی میان سازمانها، حمایت یابی اجتماعی و جلب حمایت تصمیم سازان را از جمله مواردی عنوان کرد که می تواند تحقق حقوق کودکان را تسریع بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز