خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

کردستان و ایلام، بالا‌ترین آمار آتش‌سوزی تعمدی جنگل‌ها را دارند

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۴۴۴

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌های کشور اظهار کرد: استان‌های کردستان و ایلام بیشترین تعداد آتش‌سوزی‌های تعمدی در جنگل‌ها را دارند.

سرهنگ قاسم سبز علی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه ۸۰ درصد حریق‌های حادثه‌ای در جنگل‌ها به دلیل عامل انسانی رخ می‌دهد، گفت: این آتش‌سوزی‌ها معمولا به دلیل سهل‌انگاری، کم‌توجهی، تعلل و فعالیت‌های شکارچیان رخ می‌دهد و برخی از آن‌ها نیز به صورت تعمدی است.

وی ادامه داد: از نظر میزان آتش‌سوزی‌های تعمدی استان‌های مرزی همانند کردستان و ایلام به دلیل حضور عشیره‌ها، قبایل و گروهک‌ها بیشتر آسیبدیده‌اند و آمار بیشتری را در زمینه وقوع آتش‌سوزی‌های تعمدی دارند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌های کشور در مورد مناطقی که بیش از دیگر مناطق از حریق آسیب دیده‌اند، اظهار کرد: در سال گذشته و حتی امسال، بیشترین منطقه‌ای که دچار حریق شده، استان فارس بوده است.

وی ادامه داد: اکنون نیز در حال شناسایی کانون‌های بحران، تامین اعتبار و کمک گرفتن از جوامع محلی برای حل این مشکل هستیم تا  آن را به حداقل برسانیم.

سبزعلی با بیان اینکه میزان حریق در جنگل‌ها امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است، گفت: با این حال باید توجه داشته باشیم که بحران آتش سوزی در جنگل‌ها معمولا در زمان گرم شدن هوا یعنی از اوایل تابستان آغاز می‌شود؛ زیرا با توجه به بارش‌های فصل بهار پوشش گیاهی افزایش می‌یابد و علفزار‌ها رشد می‌کنند و در فصل گرم این علفزار‌ها خشک و مستعد آتش‌سوزی می‌شوند، بنابراین برنامه‌ریزی برای مدیریت این علفزار‌ها را آغاز کرده‌ایم، تا امسال شاهد کاهش قابل توجه بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز