خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده مطرح کرد:

اشتغالِ پایدارِ زنانِ روستایی، عاملی برای زنده‌سازی دوباره‌ روستا‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۹۱۴

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره اینکه اشتغال پایدار زنان روستایی؛ محرک چرخه اقتصادی و منشاء بازتولید ثروت در روستا است؛ اظهار کرد: اشتغال پایدار این زنان عامل باززنده‌سازی عملکردی روستاست، بنابراین آموزش مدیریت مصرف منابع به زنان روستایی و اشتغال پایدار آن‌ها در دستور کار معاونت امور زنان قرار دارد.

«اطهره نژادی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به ضرورت توجه به آموزش زنان روستایی، گفت: آموزش در تولید ثروت نقش دارد و در پی تحول حوزه‌های دانشی، بخش‌های اقتصادی نیز متحول می‌شود که تحول این دو حوزه، تغییر وضعیت جامعه روستایی را به دنبال خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: اگر نیروی جوان روستا‌ها با مهاجرت به شهر‌ها، در جستجوی کار و بهبود وضعیت زندگی است، باید کانون توسعهٔ پایدار و مناسبی در روستا‌ها ایجاد یا تقویت شود تا خون زندگی در رگ روستا جاری بماند.

وی افزود: زنان روستایی هم عاملان توسعه پایدار در روستا و هم بهره‌مندان از این توسعه هستند، بنابراین باتوجه به نقش کلیدی زن در خانواده و تصمیم‌گیری‌های خانواده، آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی شده و پی‌در‌پی برای مدیریت مصرف منابع و توسعه تولیدات روستایی ضروری است.

نژادی بیان کرد: معاونت امور زنان و خانواده در راستای تفاهم نامه‌های همکاری که با سازمان‌های مرتبط با موضوع، به‌ویژه سازمان حفاظت محیط زیست دارد، موضوع آموزش مدیریت مصرف منابع به زنان روستایی را در دست برنامه‌ریزی دارد و کمیته برنامه‌ریزی این موضوع نیز، اولین جلسه خود را با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط تشکیل داده است تا ابعاد مختلف آن از زاویه دید متخصصان مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم بحث اشتغال پایدار زنان روستایی را نیز با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دنبال کنیم، علاوه بر آن معاونت امور زنان و خانواده در اجرای برنامه‌های مرتبط با توان افزایی زنان روستایی علاوه بر دستگاه‌های دولتی از مشارکت جامعه مدنی متخصص نیز برای تدوین، اجرا و ارزیابی این برنامه‌ها استفاده می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز