خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی‌ایران:

تجهیزات و روش‌های سنتی پاسخ‌گوی نیاز مردم نیست

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۰۸۲

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی‌ایران گفت: خدماتی که می‌خواهیم به مردم بدهیم باید به کمک تجهیزات باشد روشهای سنتی دیگر پاسخگوی این همه مراجعه نیست. اگر کلانتری‌ها به تجهیزات روز مجهز نباشد و از آن استفاده نکنند نمی‌توانند خدمات خوبی به مردم ارائه دهند

سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه اقداماتی که پرسنل نیروی انتظامی انجام می‌دهند کمتر از عبادت نیست گفت: اگر به مسئولیت‌ها با دید مادی نگاه کنیم فوق طاقت ما خواهد بود آنچه کار ما را با سهولت همراه می‌کند توسل به ائمه و لطف الهی است.

وی افزود: باید تلاش کنیم که هر چه داریم به صحنه بیاوریم و باقی مسائل را به خدا بسپاریم.

وی با اشاره به حادثه رخ داده در مهاباد گفت: چنان فضایی از سوی شبکه‌های مجازی در جامعه ایجاد شد، که همکاران در پلیس پیشگیری فقط به این موضوع فکر می‌کردند که در این میان کسی کشته نشود. اما باتدبیر، آرامش ایجاد و مردمی که در آنجا جمع شده بودند از نیروی انتظامی تشکر کردند. در این میان برخی هم بودند که می‌خواستند از حادثه‌ای که باید قانون درباره آن حکم می‌کرد، بحران بسازند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی‌ایران گفت: شاید اگر چندین برابر نیرو به منطقه می‌بردیم اما تدبیر مناسب اتخاذ نمی‌کردیم مشکل حل نمی‌شد، ضمن اینکه در ادامه این جریان نیز مشخص شد که شایعات و فضا سازی‌ها خلاف واقع بوده همچنین مراجع قضایی نیز با متخلفین این موضوع برخورد می‌کنند.

اشتری با اشاره به حوادث سال ۸۸ گفت: دراین جریان نیز برخی می‌خواستند که کشور را تا لب پرتگاه ببرند و اگر هدایت رهبری، هوشیاری مردم و حضور دستگاههای امنیتی نبود این فتنه خنثی نمی‌شد و مردم آرامش را نمی‌دیدند.

وی با اشاره به فتح خرمشهر در سوم خرداد، گفت: حضرت امام(ره) در این باره فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد. این حرف حکیمانه‌ای بود. اگر  آن زمان مرور شود، متوجه می‌شویم که با قدرت نظامی معمولی و تجهیزاتی که رزمندگان ما داشتند، امکان آزادی خرمشهر وجود نداشت.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی‌ایران گفت:  اطلاعات عملیات در آن زمان خبر می‌داد که جمعیت زیادی از عراقی‌ها در خرمشهر هستند، اما آن‌ها خودشان آمدند و تسلیم شدند.

اشتری با اشاره به مراسم تودیع و معارفه سردار مهری، گفت: وی چندین سال است که این سمت را بر عهده دارد و با تمام توان به وظایف خود عمل کرده است. در دوره‌های گذشته نیز زحمات زیادی در این حوزه کشیده و امیدواریم این روند رو به رشد با شتاب بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: سردار شرفی نیز یکی از فرماندهان موفق نیروری انتظامی است و در مدتی که من در نیروی انتظامی حضور دارم، ایشان را با عنوان فرمانده‌ای پرتلاش، با حوصله وپیگیر شناختم.

سردار اشتری با اشاره به نقش سردار شرفی در حادثه مهاباد افزود: حادثه مهاباد از طریق هیات رئیسه مورد رصد قرار می‌گرفت و سردار کرمی و رضاییان نیز در آنجا حضور داشتند، اما واقعیت امر این است که مسئولیت اصلی بر عهده سردار شرفی بود و وی با تمام توان در صحنه حضور داشت و با تدبیر مسئولیت خود را به خوبی انجام داد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی‌ایران گفت: یکی از واحدهای ما که بیشترین تاثیر را بر امنیت دارد پلیس پیشگیری است پلیس پیشگیری در تمام فعالیتهای یک کشور حضور داشته و  لبه اولیه برخورد مستقیم با مردم است .

وی تاکید کرد: درمجموعه پلیس گروه راهور و پلیس پیشگیری بیشترین برخورد را با مردم دارند از این رو باید مقتدر قانونمدار و حرفه‌ای عمل کنند.

اشتری با تاکید برا ین که رجوع مردم به ما نعمت بزرگی است گفت: کلانتری‌ها باید پناهگاه مردم باشد و مردم احساس کنند اگر ظلمی به آن‌ها شده است با مراجعه به کلانتری حق خود را می‌گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، تاکید کرد: نیروهایی که در کلانتری‌ها هستند باید اخلاق اسلامی و حقوق مردم را رعایت کنند. گرچه سنجش افکار عمومی نشان می‌دهد که رضایتمندی مردم افزایش یافته، اما از دید ما این رضایت کافی نیست. پلیس پیشگیری که باید همانگونه موجب ارتقای ناجا شده خودش نیز رشد کند.

وی تاکید کرد: نظارت بر زیر مجموعه‌ها باید به صورت آشکار پنهان و کاربردی به صورت مستمر انجام شود و نتیجه این نظارت باید افزایش خدمات به مردم باشد.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: ‌بنده به چند کلانتری رفتم و دیدم که از سامانه پیشگیری خوب استفاده می‌کنند اما برخی عنوان می‌کردند که این سامانه خیلی موثر نیست. این موضوع نشان می‌دهد برخی از نیروهای ما به خوبی آموزش ندیده‌اند و از سیستم و تجهیزات روز استفاده نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: خدماتی که می‌خواهیم به مردم بدهیم باید به کمک تجهیزات باشد روشهای سنتی دیگر پاسخگوی این همه مراجعه نیست. اگر کلانتری‌ها به تجهیزات روز مجهز نباشد و از آن استفاده نکنند نمی‌توانند خدمات خوبی به مردم ارائه دهند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: هر روز یک شهرک جدید راه اندازی می‌شود و با توجه به گسترش شهر‌ها نمی‌توانیم در همه جا مامور و کلانتری داشته باشیم گرچه ما در نیروی انتظامی از حضور نیروی خود در محل ، استقبال می‌کنیم اما تجهیزات مراقبتی و کنترلی به ایجاد نظم و امنیت کمک می‌کند.

وی در ادامه گفت: در جایی که موضوع کالا و مواد مخدر مطرح است باید از تجهیزات وامکانات مناسب استفاده شود. دوربین و ابزاری که برای کشف مناسب است باید مورد استفاده قرار بگیرد و پلیس پیشگیری باید از این حیث تقویت شود.

سردار اشتری گفت: اگر در مجموعه پلیس پیشگیری انجام وظیفه کنیم بخش اعظم امنیت و آرامش را تامین کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بحث سلامت اداری نیز برای ما مهم است. گزارشی دو هفته پیش به ما رسید که در یکی از محلات با یکی از اقلیت‌های مذهبی برخورد نامناسبی شده و این شخص شکایت کرده است، این موضوع به سرعت پیگیری شد و اثر خوبی بر جای گذاشت. مامورین متخلف ما عذرخواهی کردند و شخص شاکی نیز از جمهوری اسلامی تشکر کرد.

سردار اشتری تاکید کرد: اجرای قانون برای همه یکسان است و نباید برای کسی تبعیض قائل شویم. همه افراد با هر دین و مذهب برای ما محترم هستند و ما به هر مساله‌ای رسیدگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تماس‌هایی که با ۱۹۷ انجام می‌شود جنبه انتقادی و تشکر دارد گفت: باید تلاش کنیم تا انتقاد‌ها کمتر شود پلیس باید پاسخگو، اخلاق‌مدار و حرفه‌ای باشد و ما وظیفه داریم سرمایه بزرگی که‌‌ همان امنیت مردم است را حفظ کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز