خبرگزاری کار ایران

نگاهی به فعالیت درمانگاه هلال احمر در نجف اشرف؛

مراجعه روزانه ۳۰۰ زائر و ارائه داروهای رایگان به بیماران

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۴۶۸

مدیر درمانگاه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف با اعلام اینکه داروی رایگان در اختیار زائران این درمانگاه قرار می گیرد، گفت: درمانگاه شبانه روزی جمعیت هلال احمر ایران در نجف به طور متوسط روزانه پذیرای ۳۰۰ زائر ایرانی و غیر ایرانی است و خدمات درمانی لازم را به آن ها ارائه می دهد.

به گزارش ایلنا، امیر رفیعی درباره ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر ایران در نجف اشرف افزود: درمانگاه شبانه روزی این جمعیت در نجف دارای ۴ پزشک عمومی به همراه تیم پرستاری و پرسنل درمانی است که خدمات پزشکی به زائران ایرانی و اتباع غیر ایرانی ارائه می دهد.

وی در خصوص فعالیت پزشکان در درمانگاه هلال احمر ایران در نجف اظهار داشت: پزشکان شاغل ماموریت انجام وظیفه در درمانگاه های نجف، کربلا و کاظمین را به صورت گردشی و متناوب دارند و پس از پایان ماموریت به ایران باز می گردند.

مدیر موقت درمانگاه جمعیت هلال احمر ایران در نجف به حضور پزشکان و پرستاران داوطلب جمعیت هلال احمر در درمانگاه های این چمعیت در عراق اشاره و اذعان کرد: گروهی پزشک و پرستار داوطلب در بازه های زمانی ۱۵ روزه و ۲۰ روزه در این درمانگاه به صورت داوطلبانه به انجام وظیفه می پردازند و در قبال خدمات درمانی که به زائران ارائه می دهند، حقوق دریافت نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر ارائه خدمات درمانی از سوی پزشکان در درمانگاه جمعیت هلال احمر ایران در نجف، خدمات دیگری نیز در این درمانگاه ارائه می شود، تصریح کرد: این درمانگاه دارای بخش های مختلفی همچون آزمایشگاه مجهز برای انجام آزمایشات بارداری، خون،ادرار، چربی، قند خون، کلیه و داروخانه برای ارائه داروهای مورد نیاز بیماران است که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کنند.

رفیعی یادآور شد: داروهای مورد نیاز بیماران در درمانگاه جمعیت هلال احمر ایران در نجف از ایران تامین می شود و مقدار کمی از داروهای مورد نیاز که امکان تهیه آن از ایران وجود ندارد از داخل عراق تهیه می شود.

وی با اشاره به مراجعه روزانه ۳۰۰ نجف به درمانگاه های هلال احمر ایران در نجف اشرف، گفت: علاوه بر این در مناسبت های مذهبی چون تاسوعا، عاشورا، اربعین و نیمه شعبان که زائران بسیاری از اقصی نقاط جهان برای زیارت در نجف حضور پیدا می کنند که در این مناسبت ها تعداد مراجعان به درمانگاه های هلال احمر ایران در نجف به یک هزار تن می رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز