خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

برخی از تخلف‌ها با صدور مجوز رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۷۰۳

دادستان کل کشورگفت: حفظ اراضی ملی و جلوگیری از تصرف آن مهم است، چرا که این موضوع خلاف شرع و قانون است و خطرات زیادی رابه دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور در سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان شمیرانات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر لزوم تقویت قانون در مبارزه با زمین‌خواری و کوه‌خواری گفت: قوانین فعلی خوب است، البته ابهاماتی دارد  و باید تقویت شود، اما این ابهامات نباید حرکت ما را متوقف کند.

وی تاکید کرد: نیازمند این هستیم که در برخی ازقوانین ابهامات را رفع کنیم، اما نباید به این دلیل اقدامات قانونی برای متخلفان کم شود.

رئیسی تاکید کرد: اگر قانون ضعیف را قوی اجرایی کنیم، بهتر از این است که به این بهانه راه را برای متصرفان باز بگذاریم.

دادستان کل کشور همچنین در تصریح اقدامات لازم برای زمین‌خواری گفت: طبق گزارشی که امروز در جلسه داده شد، همت مسئولان شمیرانات در مقابله با زمین‌خواری و حفظ حقوق بیت‌المال خوب بوده است.

وی گفت: با توجه به شرایط این منطقه توجه زمین‌خواران نسبت به آن زیاد است و کنترل آن تلاش ویژه‌ای می‌طلبد.

رئیسی تصریح کرد: حفظ اراضی ملی و جلوگیری از تصرف آن مهم است، چرا که این موضوع خلاف شرع و قانون است و خطرات زیادی رابه دنبال دارد. از این رو دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند باید تلاش کنند تا جلوی این موضوع گرفته شود و نسبت به رفع تصرف پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رئیسی با تاکیدبراینکه دستگاه قضایی نیز باید خارج از نوبت به این مسئله رسیدگی کند تا با افراد متخلف برخورد کیفری شود، افزود: شعار ما باید این باشد که بدون تبعیض با فساد برخورد کنیم، برخورد بدون تبعیض یعنی هرکسی در هر جا و جایگاهی که هست، نباید حتی یک متر از اراضی ملی را تصرف کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به صدور مجوزها از سوی دستگاه‌های مختلف گفت: برخی از اقدامات متخلفانه با صدور مجوز است. اگر دستگاه مجاز نباشد، صدور مجوز تخلف است. از این رو هم باید با متصرف غیرمجاز و هم مسئول سهل‌انگار برخورد شود.

رئیسی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر روابط ناسالم در ادارات بر موضوع زمین‌خواری گفت: آنچه مسلم است، این است که افراد متخلف با روابط ناسالم در سیستم اداری کار انجام می‌دهند. فساد اقتصادی با ایجاد روابط ناسالم بروز پیدا می‌کنند و زمینه‌ساز تخلف می‌شوند. ما اطلاع داریم، حتی برخی تعاونی‌ها در ذیل سازمان‌ها تخلف می‌کنند. تخلف، تخلف است و سازمان و تعاونی نمی‌شناسد حتی باید بگوییم، جرم سازمان متخلف بیشتر است چرا که آن سازمان منتسب به دستگاه رسمی است.

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه در بحث مبارزه با زمین‌خواری به دستگاه‌های اجرایی چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: چند ماه از سال گذشته و هنوز دستگاه‌های اجرایی در حال ارزیابی هستند، البته تحرک جدی در همه بخش‌ها اتفاق افتاده که موجب می‌شود، تصرف اراضی به طور جدی کاهش پیدا کند.

وی افزود: شاید زمان برای ارزیابی زود باشد. همه باید حس مبارزه با متخلف را پیدا کنند تا فضا  برای متخلفان ناامن شود.

دادستان کل کشور گفت: هدف ما این است که موضوع به دستگاه قضا کشیده نشود، چرا که آخرین مرحله باید دستگاه قضا باشد، سازمان‌ها مرزبان اراضی هستند و مسئولیت اولیه برعهده آنهاست. البته دستگاه قضا این اراده را دارد که با پرونده زمین‌خواری به طور جدی برخورد کند.

رئیسی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ورود بانک‌ها به حوزه دلالی گفت: پول بانک باید در جهت رونق اقتصادی هزینه شود و اگر به حوزه دلالی وارد شود، ضرر زیادی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند از این رو لازم است که درباره ورود بانک‌ها به حوزه‌های مختلف دقت شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز