خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

برخی با روابط ناسالم در نظام اداری به دنبال تصرف زمین هستند

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۷۰۸

دادستان کل کشور گفت: افرادی را داریم که در شبکه‌های فساد و با روابط ناسالم در نظام اداری به دنبال تصرف زمین هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام رئیسی در سومین جلسه حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان شمیرانات گفت: در منطقه شمیرانات افرادی به دنبال تصرف اراضی هستند و آن را تغییر کاربری می‌دهند و  به این ترتیب منابع و ذخایر ملی مورد تجاوز و تصرف غیر قانونی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از فرمایشات رهبری مبارزه با این مسئله یک عزم و اراده جدی می‌طلبد، افزود: هر بخشی یک مرزبان دارد که لازم است حافظ آن مرزها باشد. قانون نسبت به باز بودن دست مسئولان اختیارات لازم را داده است. نمی‌خواهم بگویم، قوانین بازدارنده هستند یا خیر بلکه می‌خواهم بگویم که سازمان‌هایی کوتاهی می‌کنند.

دادستان کل کشور افزود: کمبود نیرو در همه سازمان‌ها و مراکز وجود دارد، اما این موضوع نباید موجب شود که سازمانی از وظایف اصلی خود کوتاهی کند.

رئیسی گفت: در بحث زمین خواری افرادی را داریم که در غفلت یا قانون‌گریزی تخلف می‌کنند و افرادی را داریم که در شبکه‌های فساد و در روابط ناسالم در نظام اداری به دنبال تصرف زمین هستند. باید با این افراد که از طریق سودجویی تخلف می‌کنند، برخورد شود. عملکرد افراد در باندهای فساد قابل گذشت نیست و باید آثار فعل متجاوزانه آنها نسبت به اراضی سریعاً از بین برود و رسیدگی به تخلفات آنها در خارج از نوبت صورت بگیرد.

وی  با اشاره به اینکه برخی افراد نیز ظاهر کار را درست و مجوزهایی دریافت می‌کنند، افزود: شورای ده یا شورای بخش باید به این مسئله نظارت کنند. در برخی پرونده‌هایی که تشکیل شده، افراد مجوزهایی از دستگاه‌های مجاز دارند و با این مجوزها، کارشان را انجام می‌دهند.

رئیسی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق دیگر جای خالی نمانده، این اراضی متعلق به ملت است و افراد برای اینکه پول به جیب بزنند، اقدامات غیرقانونی می‌کنند. از این رو در بخش‌هایی که مربوط به صدور مجوز است، باید برخوردها قاطع باشد و با متخلفان و مسئولانی که سهل انگاری کرده‌اند، باید قاطعانه برخورد شود.

به گفته وی وقتی که تخلف در نطفه مورد توجه قرار بگیرد، دیگر شاهد این نخواهیم بود که بنایی در چندین طبقه در زمینی به صورت غیرقانونی ساخته شود، در حالی که از ابتدا ساخت این ساختمان تخلف بوده است.

وی با تاکیدبراینکه ما به حرکت مستمر نیاز داریم، افزود: نباید الان که بحث اراضی مطرح شده به دنبال حل مشکلات ایجاد شده باشیم، بلکه باید به صورت مستمر این موضوع را پیگیری کنیم و در اولویت کار مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

داستان کل کشور گفت:‌ ساختمانی در یک زمین غیرقانونی ساخته می‌شود، چرا باید به این ساختمان انشعاب آب، گاز و برق هم داده شود، این پارادوکس است. خدمات شهری فرع بر مجاز بودن بنا است. باید جلوی خدمات شهری به بنای غیرمجاز گرفته شود.

وی با اشاره به رسیدگی به تخلفات در زمینه زمین خواری گفت: دستگاه قضایی مصمم است که پرونده‌های در این زمینه را در اسرع وقت رسیدگی کند. مسئله دیگر پیگیری سازمان‌های مربوطه درباره پرونده ها است. برخی سازمان‌ها با وجود اینکه پرونده‌هایی در این زمینه دارند آن را پیگیری نمی‌کنند.

رئیسی تاکید کرد: در ابتدا مسئولان نباید اجازه تصرف غیرمجاز حتی یک متر زمین رابه کسی بدهند. همچنین باید درباره دادن مجوزهای لازم نیز دقت کافی داشته باشند. چرا که بررسی موضوع بعد از دادن مجوز سخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که نتیجه رسیدگی به پرونده‌های کلان برای مردم ملموس شود. به عنوان مسئول بیت‌المال نباید اجازه بدهیم که افراد سودجو تصرفی در اراضی داشته باشند.

دادستان کل کشور با اشاره به سخنان رهبری در این زمینه گفت: بعد از این تذکرات دیگر هیچ حجتی نداریم که حتی یک متر زمین از اراضی ملی مورد تعرض افراد زمین‌خوار و کوه‌خوار قرار بگیرد. کارهای انجام شده در این زمینه خوب است اما قطعاً کافی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز