خبرگزاری کار ایران

در دیدار کاردار سفارت اوکراین با ضیائی توافق شد:

ارائه خدمات توانبخشی به آسیب‌دیدگان جنگ در اوکراین

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۸۶۵

در دیدار کاردار سفارت اوکراین با رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در زمینه نحوه کمک هلال‌احمر ایران به آسیب‌دیدگان از جنگ در این کشور مذاکره و مقرر شد؛ هلال‌احمر ایران در زمینه خدمات توانبخشی و تجهیزات پزشکی به اوکراین، در حد توان کمک‌های لازم را به این کشور انجام دهد.

به گزارش ایلنا، سید امیر محسن ضیائی در دیدار کراسنو شاپکا، کاردار سفارت اوکراین در تهران با اشاره به این که هلال‌احمر در ایران با ارائه خدماتی متنوع در داخل و خارج از کشور بیش از ۹۰ سال قدمت دارد، گفت: مهمترین ماموریت هلال‌احمر به عنوان مسئول رسمی امداد و نجات در کشور، نجات جان انسان‌ها و امدادرسانی در حوادث و سوانح مختلف است و لذا به عنوان پاسخ‌دهنده به حوادث، شعب مختلف جمعیت در همه استان‌ها و شهرستان‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به استفاده از یک‌هزار آمبولانس در جمعیت هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به مردم و فعالیت ناوگان امداد هوایی هلال‌احمر ایران، گفت: هم‌اکنون در حال توسعه ناوگان امداد هوایی هلال‌احمر هستیم تا بتوانیم با همکاری وزارت بهداشت و درمان، تمام کشور را زیرپوشش خدمات ناوگان امداد هوایی ببریم.

ضیائی با بیان این که بیش از ۵۷ درصد از ۱۷ میلیون داوطلب دنیا متعلق به چهار کشور ژاپن، چین، هند و ایران است، اظهار کرد: به علاوه ایران بیشترین نسبت جمعیت به داوطلب را دارد و با فعالیت ۲ میلیون داوطلب و جوان، خدمات ارزنده‌ای را در هنگام سوانح و حوادث و در شرایط مختلف به مردم ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسبی که در سازمان‌های جوانان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر وجود دارد، عنوان کرد: به علاوه هلال‌احمر ایران در حوزه بین‌الملل فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهد که نمونه آن فعالیت بیش از ۳۰ مرکز درمانی فعال در ۲۱ کشور در خارج از کشور است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با یادآوری عضویت هلال‌احمر ایران در هیات حاکمه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، گفت: هلال‌احمر ایران جزو ۱۰ جمعیت قدرتمند دنیا بوده و در هر شرایطی آماده خدمت‌رسانی به سایر کشورها است و در زمینه  استمداد جهانی برای کمک به اوکراین نیز از سوی فدراسیون کمک‌های اهدایی برای این کشور داشته است.

کراسنو شاپکا، کاردار سفارت اوکراین در تهران هم در این دیدار با اشاره به ایران که  ۲ کشور از گذشته همکاری‌های بسیار خوبی با هم داشته‌اند، گفت: اوکراین پس از جنگ اخیر نیاز به کمک‌های بسیاری در سه زمینه دارد که از جمله آنها در حوزه تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: همچنین زخمی‌های جنگ اخیر در اوکراین در حوزه‌های توانبخشی و دریافت خدمات توانبخشی از جمله اورتز و پروتز و همچنین پذیرش تعدادی از بیماران در ایران نیز نیازمند دریافت و بهره‌مندی از کمک‌های هلال‌احمر ایران است.

ضیائی هم در پاسخ به درخواست کمک سفیر اوکراین گفت: ایران نیز ۸ سال جنگ نابرابر را متحمل شده و هنوز درگیر عوارض آن است و لذا از این جهت خود را همدل و همزبان با شما می‌دانیم و در حد توان خود آماده کمک به اوکراین هستیم.

وی با تقدیر از کمک‌های اوکراین به ایران در زلزله بم، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین ارائه خدمات توانبخشی به آسیب‌دیدگان از جنگ اوکراین در حد توان خود آمادگی ارائه کمک‌های لازم را دارد و به علاوه در زمینه پذیرش بیماران نیز می‌تواند از طریق مذاکره با وزارت بهداشت زمینه را برای پذیرش بیماران در بیمارستان‌های ایران تسهیل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز