خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت علوم مطرح کرد:

افزایش سه برابری جمعیت دانشجویان خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۹۷۵

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع دانشگاهیان مازندران گفت: توسعه دیپلماسی علمی و ارتباطات بین‌المللی از اولویت‌های کاری وزارت علوم است.

به گزارش ایلنا، مجتبی شریعتی نیاسر در این جلسه با تاکید برتهیه برنامه راهبردی دانشگاه مازندران گفت: برنامه راهبردی انصافا جز ضرورت های اولیه و بسیار مهم می باشد چرا که داشتن برنامه حتی اگر بخشی از آن را هم انجام ندهیم بهتر از آن است که اصلا برنامه ای نداشته باشیم. افق آینده باید ترسیم شود آن را جدی بگیرید، ما هم شما را حمایت خواهیم کرد.

وی با تاکید برتقویت رشته های بین رشته ای خواستار تعریف شاخص های برنامه 1404 دانشگاه مازندران برای ده سال آینده به منظور حرکت در مسیر افق نقشه علمی کشور شد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که سال گذشته جمعیت دانشجویان خارجی سه برابر سال قبل از آن بوده است، گفت: پیش بینی می شود باتوجه به دیپلماسی برجسته علمی دولت، زمینه برای تعاملات بین المللی افزایش یابد.

شریعتی نیاسر با اذعان به این مطلب که دانشگاه ها باید آماده سازی کنند و زیرساخت های لازم را فراهم کرده و تماس ها و ارتباطات بین المللی را برقرار کنند، گفت: علت اینکه بیشترین تراکم جمعیت خارجی ها را افغانی ها و عراقی ها تشکیل می دهند به خاطر محدودیت های بین المللی است که اگر این فشارها برطرف شود، قطعا از سایر کشورهای منطقه و حتی اروپایی هم جذب دانشجو خواهیم داشت.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نامه ارسالی وزیر علوم کشور ایتالیا درخصوص تحصیل تعدادی از دانشجویان ایتالیایی برای رشته های معماری و باستان شناسی در ایران اشاره کرد و تهیه بروشورهای معرفی دانشگاه به زبان انگلیسی، فعال کردن سایت انگلیسی دانشگاه، بازدید کارشناس روابط بین الملل دانشگاه از سایت های دانشگاه های کشورهای دیگر برای رصد دانشگاه های هم سطح و ایجاد ارتباط علمی را از راه های آماده سازی ساز و کار لازم برای جذب دانشجویان خارجی دانست.

دکترفخرالدین اصغری آق مشهدی رییس دانشگاه مازندران نیز دراین نشست به معرفی دانشگاه مازندران و پتانسیل های موجود پرداخت و گفت: دانشگاه مازندران با دارا بودن 12 دانشکده و حدود 12 هزار دانشجو از ظرفیت خوبی درمقیاس های مختلف برخوردار بوده، اخیرا براساس رتبه بندی موجود از نظر شاخص تعداد دانشیار و استاد نسبت به کل اعضای هیئت علمی، جز10 دانشگاه اول کشور هستیم یعنی حدود یک سوم اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران را دانشیار و استاد تشکیل می دهد.

رئیس دانشگاه مازندران درادامه، کیفی سازی آموزش، تشکیل شورای بورس برای اولین بار دردانشگاه، ایجاد دوره پسادکتری را از جمله فعالیت های مهم یک سال اخیر عنوان کرد و گفت: از وزارت علوم انتظار مساعدت در دریافت مجوز مرکز آموزش زبان فارسی داریم که این مهم درجذب دانشجویان خارجی نیز بسیار موثر می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز