خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:

بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان راهی موثر در مبارزه با قاچاق مواد مخدر ‏

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۹۹۵

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: تا زمانی که شرایط معیشتی و اقتصادی مردم در استان سیستان و بلوچستان در حد معمول نباشد، می‌توان گفت با پدیده قاچاق مواجه خواهیم بود، لذا بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان راهی موثر در مبارزه با قاچاق مواد مخدر ‏است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر سید باقرحسینی اظهار کرد: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که رویکرد آن توسط وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است بسیار کارآمد و مناسب بوده و درصورتی که مشارکت اجتماعی جهت پیشگیری و مبارزه با این معضل اجتماعی نباشد، نتایج موثر در زمینه کاهش گرایش به مواد مخدر را نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را با توجه به شرایط تحریم علیه کشور ما و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ضروری عنوان کرد و افزود: باید همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، مردم و مسئولین در جهت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد گام بردارند و این موضوع را تنها بر عهده یک سازمان و نهاد ندانند.

حسینی در ادامه به شرایط نامطلوب معیشیتی در مرزهای شرقی اشاره و تصریح کرد: تا زمانی که شرایط معیشتی و اقتصادی مردم در استان سیستان و بلوچستان در حد معمول نباشد، می‌توان گفت با پدیده قاچاق مواجه خواهیم بود. باید برای مرزنشینان شرایط مطلوب رفاهی، ورزشی و معیشتی را فراهم سازیم و متاسفانه شهرهای مرزی از نظر مبلمان شهری شرایط مطلوب را برای زندگی ندارد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی یک سینما در برخی شهرهای نقاط مرزی وجود ندارد. لازم است در زمینه بهبود وضعیت زندگی در این مناطق اهتمام جدی شود و فضا را به سمت بهبود وضعیت رفاهی مردم برد. این مساله در واقع مبارزه با مواد مخدر و قاچاق به شمار می‌رود که متاسفانه تاکنون به اندازه کافی بدان توجه نشده است.

حسینی، گام نخست مبارزه با مواد مخدر در مرزهای شرقی را همراهی با مرزنشینان برشمرد و افزود: با تبدیل سیستان و بلوچستان به منطقه آزاد تجاری می توانیم علاوه بر رشد وضعیت اقتصادی در این مناطق با توجه به شرایط اقتصاد مقاومتی نیز بر تولید داخل تکیه کنیم و شرایط را به سمت صادرات به افغانستان پیش ببریم.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان به دلیل نزدیکی به افغانستان که بزرگترین تولید کننده مواد مخدر است، بیشترین مشکلات قاچاق مواد مخدر را دارد و خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، تاکید کرد: با توجه دولت به جوانان به ویژه در مرزهای شرقی می توان اندکی بر این مشکلات فائق آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس با اشاره به مشکلات اجتماعی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بیشترین زندانیان کشور به دلیل موضوع مواد مخدر در بند بوده و ریشه بسیاری از طلاق ها نیز اعتیاد است. باید بحث اجتماعی مواد مخدر را جدی گرفت و جهت رفع آن گام‌های موثر برداشت.

 

حسینی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر تنها درگیری مرزبان با اشرار و قاچاقچیان نیست، تصریح کرد: با توجه کردن به وضعیت اقتصادی مرزنشینان می توان آنها را در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر سهیم کرد و به نتایج مطلوب در کاهش اعتیاد دست یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز