خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری‌ها سکونت‌گاه‌های غیررسمی را ساماندهی کنند

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۲۸۰

معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور با اعلام اینکه ساماندهی حاشیه‌نشینی در تهران در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است، گفت: امیدواریم در پروسه زمانی مناسب شهرداری‌های کشور نیز نسبت به ساماندهی این مسئله اقدام کنند.

حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی و امنیتی ناشی از آن گفت: مساله‌ای که درباره حاشیه نشینی با آن مواجه هستیم بحث تامین امنیت است. در این باره  ساماندهی حاشیه‌نشینی در تهران در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است.

وی توسعه احداث کلانتری‌ها در مناطقی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند را یکی از اقدامات در این راستا دانست و افزود: اگر نیروی انتظامی بتواند، حضور بیشتری در حاشیه شهر‌ داشته باشد، بخش اعظمی از موضوع تامین امنیت وضعیت بهتری پیدا می‌کند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: البته وزارت کشور در یک طرح جامع به  بحث حاشیه‌نشینی، تحت عنوان ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی پرداخته است.

وی با بیان اینکه این طرح پروسه‌ای دارد که باید طی شود، گفت: جمعیت قابل توجهی تحت عنوان حاشیه نشین داریم. خیلی از مناطق ما که قدیمی است از بافت مناسب شهری برخوردار نیستند و به عنوان سکونت‌گاه‌های غیررسمی شناخته می‌شوند که بخشی از آن تحت عنوان نوسازی در حوزه کاری شهرداری قرار گرفته است.

ذوالفقاری تاکید کرد:  به صورت خاص ساماندهی سکونت‌گاه‌ها در حوزه شهرداری‌ها است، اما معاونت عمرانی وزارت کشور و در راس آن وزیر کشور توجه خاصی به این موضوع دارند. تا ضمن توسعه شهرها، توازن نیز در آنها رعایت شود.

وی افزود: اگرچه ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی دنبال می‌شود، اما سامان دادن آنها کار بزرگی است، چرا که حاشیه‌نشینی طی ده‌ها سال شکل گرفته است. سامان دادن حاشیه نشینی کار و سرمایه زیادی را می‌طلبد که امیدواریم در پروسه زمانی مناسب شهرداری‌های کشور نسبت به ساماندهی این مسئله اقدام کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور درباره شناسایی مراکز پر خطر نیز گفت: نیروی انتظامی بر اساس تحلیل جرائم، این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهد تا مشخص شود، در سکونت‌گاه ها چه جرایم و تخلفاتی وجود دارد. بر اساس همین بررسی‌ها نیز اقدامات مناسب صورت می‌گیرد.

وی همچنین درباره ارتباط وزارت کشور با سمن‌ها برای شناسایی آسیب‌های حاشیه نشینی و رفع آنها نیز گفت: ارتباط با سمن‌های اجتماعی نیز در طرحی که وزارت کشور برای ساماندهی حاشیه‌نشینی در نظر گرفته، وجود دارد و از اطلاعات آنها استفاده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز