خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

خوزستان از نظر سرانه تخت جزو محروم‌ترین استان‌های کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۶۵۹

با حضور وزیر بهداشت اولین و مجهزترین بخش اورژانس و مراقبت های ویژه سوانح سوختگی جنوب غرب کشور در اهواز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، هاشمی در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در راه اندازی و تجهیز این بخشها اظهار داشت: قطعا امکانات موجود متناسب با نیاز استان خوزستان نیست و با استاندارد های بین المللی فاصله داریم و امیدواریم با کمک صنایعی که خود تولید کننده بیماران سوختگی هستند بتوانیم از این حیث یک بیمارستان 300 تختخوابه را راه اندازی نماییم زیرا بیماران سوختگی جز مظلوم ترین بیماران هستند و به شدت مستحق کمک هستند.

وزیر بهداشت ادامه داد: تنها 20درصد از مقوله سلامت مربوط به وزارت بهداشت است و 80 درصد آن مربوط به سایر دستگاهها و وزارت خانه ها است و امیداوریم نهادهای حاضر در استان خوزستان و همچنین بخش خصوصی که در صنعت فعال هستند به حوزه سلامت کمک کنند تا امکانات مورد نیاز درمانی استان فراهم شود.

وی در خصوص سرانه تخت های سوختگی کشور نیز اظهار داشت: سرانه تخت های بیماران سوختگی به تعداد جمعیت و صنایعی که در هر منطقه وجود دارد ارتباط دارد و بالاترین سرانه باید در استان خوزستان باشد ولی متاسفانه در این زمینه کمبودهای بسیاری وجود دارد و امکانات موجود یک دهم چیزی است که باید در استان وجود داشته باشد.

 هاشمی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان نیازمند توجه ویژه است، گفت: استان خوزستان از نظر سرانه تخت جز محروم ترین استان های کشور است و حداقل باید 3هزار تخت دیگر به امکانات موجود اضافه شود که بخشی از آن میتواند برای تخت های بیماران سوختگی اختصاص یابد.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جز دانشگاههای خوب و پیشرفته کشور است، گفت: خوزستان از دیدگاه دولت تدبیر و امید استانی ویژه است و در بحث سلامت باید با نگاهی ویژه به آن نگریست و در صورت وجود امکانات، بالا بردن کیفیت خدمات و همچنین وجود جاذبه های گردشگری تاریخی میتوان در زمینه جذب گردشگر سلامت از کشور عراق و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز فعالیت های خوبی صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز