خبرگزاری کار ایران

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی:

400 شکایت پزشکی در استان تهران به ثبت رسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۹۰۴

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در استان تهران 96 میلیون مراجعه درمانی صورت گرفته است، گفت: از این تعداد یک میلیون بیمار بستری شده و 400 شکایت پزشکی مطرح شده که 80 شکایت مربوط به تعرفه‌گذاری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی فتاحی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در تمام دنیا سه درصد از اقدامات درمانی منجر به شکایت می شود، گفت: رسیدگی به شکایت‌ها دو بعد مجزای فنی و تخصصی دارد و باید مشخص شود، کجا کوتاهی صورت گرفته و کجا عارضه ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به این موضوع باید یک پزشک درباره مشکل بوجود آمده، نظر بدهد، از این رو رسیدگی به این مسائل را نمی‌توان از جامعه پزشکی گرفت.

فتاحی گفت: در کل کشور 760 میلیون بار مراجعه درمانی صورت گرفته که از این تعداد 7.5 میلیون نفر از بیماران بستری شده‌اند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی افزود: کل شکایت از جامعه پزشکی در دادسرای عمومی، دادسرای نظام پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی 12 هزار شکایت بوده است. در حقیقت دو هزارم درصد از اقدامات پزشکی منجر به شکایت شده است.

وی گفت: البته ما در استانها ضریب متفاوتی در شکایات پزشکی داریم، در شهرستان‌ها فقط مسائل فنی مطرح نیست ،بلکه مسائل اقتصادی،‌اجتماعی و فرهنگی در شکایتها نقش دارند.

فتاحی تاکید کرد: اینکه عنوان می شود برخورد با پزشکان متخلف با نگاه صنفی صورت می گیرد که درست نیست، آمارها نشان می‌دهد؛ محکومیت پزشکان 40 درصد در  دادسراهای عمومی کشور و در دادسرای نظام پزشکی 42 درصد بوده است.

وی تاکیدکرد: در استان تهران 96 میلیون بار مراجعه درمانی صورت گرفته که از این تعداد یک میلیون بیمار بستری شده و 400 شکایت پزشکی مطرح شده که 80 شکایت مربوط به تعرفه بوده است.

فتاحی با اشاره به عملکرد سامانه 1690 گفت: سه ویژگی در این سامانه وجود داردکه پیش از این وجود نداشت، اخذ شکایت تلفنی، بازرسی فعال بر حسب شکایت، و متمرکز شدن فعالیت کارشناسان با استفاده از این سامانه فراهم شده است.

وی  تصریح کرد: شکایت‌های دادسرای نظام پزشکی تهران براساس این سامانه 128 پرونده بوده که 117 مورد آن مربوط به بیمارستانها است. از این میزان 70 درصد پرونده‌ها تبرئه شده و 30 درصد تخلف صورت گرفته است.

فتاحی ادامه داد: 11 مورد از شکایت‌ها مربوط به تعرفه پزشکی و 5 مورد مربوط به دریافت وجه اضافه بود که دادسرای نظام پزشکی برای آن رای صادر کرده است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی افزود: در کل کشور به جز تهران نیز  64 پرونده با توجه به سامانه 1690 تشکیل شده که 12 مورد آن مربوط به دریافت وجه اضافه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز