خبرگزاری کار ایران

ابتکار در گفت‌وگو با ایلنا:

700 میلیون متر مکعب آب درون هامون است/ باقی‌ماندن آب به میزان بارش‌ها بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۹۱۰

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برنامه مقابله با گردو غبار در استان سیستان و بلوچستان در حال طی‌کردن مراحل نهایی است.

سال گذشته در سفر استانی هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان مصوب  شد که برای مقابله با گرد و غبار در این منطقه 1000 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه هامون تثبیت شوند، اما بر اساس گفته نماینده مردم زابل و هیرمند در مجلس شورای اسلامی  برای انجام این پروژه هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: تثبیت اراضی در استان سیستان و بلوچستان  در حال پیگیری است و با همکاری سازمان جنگل‌ها و مراتع، سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه‌ها برنامه‌ای برای مقابله با گردو غبار در استان سیستان وبلوچستان تهیه شده و درحال نهایی‌شدن است.

وی افزود: علاوه بر آن اتفاق خوبی که رخ داده، ورود آب به هامون است، به طوری که در حال حاضر 700 میلیون متر مکعب آب درون هامون  وجود دارد که این امر کمک زیادی به کاهش گرد و غبار و تثبیت خاک در منطقه خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که با وجود خشکسالی شدید آیا باز شدن دایک‌ها و موانع ورود آب تاثیری در پر شدن سطح هامون از آب خواهد داشت یا خیر، گفت: سال گذشته دریاچه هامون 7 ماه از سال را آب داشت. امیدواریم امسال نیز همین‌طور شود. در واقع باز شدن دایک‌ها بسیار مهم بود که با نامه‌نگاری فراوان به وزارت کشور و همکاری این وزارتخانه، رخ داد؛ اما این مساله که با وجود خشکسالی آب چقدر در هامون خواهد ماند، دیگر بستگی به بارش ها و وضعیت آب و هوا دارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز