خبرگزاری کار ایران

هزینه سالانه 10هزار میلیارد تومان دارو در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۱۱۱

رییس سازمان غذا و دارو گفت: هزینه سالانه دارو در کشور به 10 هزار میلیارد تومان در سال می رسد که بخش عمده آن را دولت و بیمه ها پرداخت می کنند و بخشی هم به عهده مردم است.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند افزود: تلاش ما این است که سهم دولت در پذیرش این هزینه ها بیش از سهم مردم باشد و مردم توان جبران هزینه ها را داشته باشند که خوشبختانه این اتفاق رخ داده ا ست و همچنان ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: هدف وزارت بهداشت هیچگاه رسیدن به خودکفایی یکصد درصدی در حوزه دارو نبوده و نیست اما اهدافی را این وزارتخانه برای صنعت دارویی کشور ترسیم کرده است که تلاش می کند تا به تراز مثبت برسد و این، به معنای صادرات بیشتر در مقابل واردات است.

دیناروند افزود: توسعه صنعت داروسازی در کشور باید درون زا و برون نگر باشد و طبق سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی، باید جوشش از درون داشته باشیم به این معنا که ضمن تامین نیازهای کشور ، بازار خود را در سطح بین الملل توسعه دهیم.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده این حوزه درسال گذشته عنوان کرد: در تسهیل دسترسی مردم به دارو، کاهش واردات، افزایش تولید داخل به اندازه پاسخگویی به نیازهای مردم، تلاش در جهت ارتقا بخشی بیش از پیش کیفیت داروهای ایرانی در حد رضایت مندی به موفقیت نایل شدیم.

دیناروند اظهارداشت: این به آن معنا نیست که هیچ مشکلی دراین حوزه وجود ندارد بلکه هنوز مشکلاتی وجود دارد و هنوز بیمارانی هستند که در دسترسی به دارو مشکلاتی دارند اما همواره تلاشمان این بوده است که این دشواری ها را به حداقل ممکن برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز