خبرگزاری کار ایران

امضای توافقنامه پوشش جامع بیمه در زمینه حفاظت از محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۱۶۴

توافقنامه پوشش جامع بیمه در زمینه حفاظت از محیط زیست ظهر امروز همزمان با دومین روز از هفته محیط زیست به امضای هومان لیاقتی مدیر مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست و عبدالمحمود ضرابی مدیرعامل شرکت سهامی بیمه کارآفرین رسید.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با تاکید بر نقش مهم صنعت بیمه در روند توسعه کشور، گفت: صنعت بیمه ایران از رشد خوبی برخوردار بوده و در حال حاضر می تواند با نگاه تخصصی نقشی مهم در حل چالش های محیط زیست و پویایی اقتصاد سبز داشته باشد.

ابتکار افزود: موقعیت خوب کنونی صنعت بیمه در کشور دارای ظرفیتی است که می توان با برنامه ریزی علمی و اصولی از آن برای حل مشکلات محیط زیستی بهره گرفت.

وی اقتصاد سبز یا رشد سبز را از مهم ترین راه حل های دولت یازدهم برای برون رفت از معضلات زیست محیطی و اقتصادی کشور برشمرد و تاکید کرد: با توجه به رویکرد دولت در راستای حفظ محیط زیست، باید در تمام مسائل اقتصادی، ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شود تا اجرای ساز و کارهای اقتصادی بدون تخریب و آلودگی یا با حداقل تخریب و آلودگی انجام شود.

معاون رئیس جمهور با ابراز تاسف از افزایش تخریب محیط زیست، ابراز امیدواری کرد: با کمک و همکاری بخش های مختلف جامعه از جمله بیمه این روند کند و به مرور متوقف شود.

ابتکار به نقش موثر بیمه ها در کاهش آلودگی هوا توسط خودرو ها اشاره کرد و گفت: در همین زمینه، پیشنهادی مبنی بر الزام ارائه برگه معاینه فنی برای بیمه کردن خودرو از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شده است که در صورت اجرایی شدن بیمه ها داوطلبانه از صاحبان خودرو، برگه معاینه فنی طلب می کنند و این در حالی است که در شرایط کنونی، ارائه برگه معاینه فنی برای بیمه کردن خودرو الزامی نیست.

وی از نقش بیمه ها در کاهش آلودگی هوا به واسطه شهرسازی ها گفت و افزود: بیمه ها می توانند نقش های متعددی برای حفظ محیط زیست داشته باشند که به طور مثال امضاء تفاهم نامه میان بیمه دانا و سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تحت پوشش قراردادن محیط بانان و یوزپلنگ ایرانی از همین نمونه ها است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی در راستای حفظ محیط زیست و برخورداری از اقتصاد سبز، ابراز امیدواری کرد: با امضا این تفاهم نامه گام مثبتی برای حفظ محیط زیست کشور برداشته شود.

سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه با بیان اینکه اکنون صنایع و مشاغل مختلف برای برطرف کردن مشکلات محیط زیستی خود نیاز به سرمایه دارند، گفت: صندوق ملی محیط زیست می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر دستاوردهای محیط زیستی دولت یازدهم طی دو سال اخیر که راه اندازی صندوق ملی محیط زیست یکی از آن هاست، افزود: نقش صندوق ملی محیط زیست در برطرف کردن مشکلات محیط زیستی صنایع و مشاغل مختلف بسیار حایز اهمیت است.

مجابی ادامه داد: در کنار ابزار بازدارنده برای تخریب محیط زیست، لازم بود ابزار تشویقی نیز وجود داشته باشد و از این رو ایجاد صندوق ملی محیط زیست در برنامه چهارم توسعه در دستور کار قرار گرفت و در لایحه برنامه چهارم به تصویب رسید که متاسفانه در دولت قبل با بی توجهی مواجه و انجام نشد.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید راه اندازی این صندوق در اولویت برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و بر این اساس اساسنامه آن اصلاح و راه اندازی صندوق در دستور کار قرار گرفت و در نهایت پس از راه اندازی صندوق، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان رئیس صندوق و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور خارجه به عنوان اعضای صندوق انتخاب شدند.

مجابی گفت: رویکرد صندوق بر این است که بتواند از ابزارهای مختلف اقتصادی برای برطرف کردن مشکلات محیط زیستی صنایع و مشاغل مختلف استفاده کند و استفاده از ظرفیت بیمه ای کشور یکی از راه های دستیابی به این مهم است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بخش بیمه ای کشور با داشتن ساختار و نظام علمی می تواند تاثیر بسزایی در توسعه محیط زیست و اقتصاد سبز داشته باشد.

وی گفت: برخی شرکت های بیمه ای در این زمینه ورود کرده اند اما نیاز است در این زمینه یک کار زیربنایی و علمی صورت گیرد تا بتوانند مسیر درستی در زمینه انواع پوشش بیمه ای طی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز