خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت عنوان کرد:

مسمومیت عامل مرگ زائران عربستانی در یکی از هتل‌های مشهد

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۳۱۹

وزیر بهداشت در خصوص بررسی‌های این وزارتخانه پیرامون علت مرگ چند زائر عربستانی در مشهد گفت: بر اساس گزارش آزمایشگاه سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مسمومیت با سم دلیل مرگ زائران عربستانی بوده است.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گروهی از زائران عربستانی در یکی از هتل های مشهد با بروز نشانه های مسمومیت به یکی از بیمارستان ها منتقل شده بودند که نظر به بروز علایم مشابه ، بلافاصله با پیگیری و اقدام سریع دانشگاه علوم پزشکی افراد بیمار مورد بررسی قرار گرفته و علائم آنها به دقت مورد آزمایش قرار گرفت.

وی افزود: در همین زمینه با توجه به بهره مندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آزمایشگاه مجهز سم شناسی و با پیش بینی علت مسمویت در این افراد، نمونه خون این بیماران مورد آزمایش قرار گرفت و علایم مسمومیت با سم در خون آنها مشاهده شد.

هاشمی یاداور شد: همزمان به این اقدام بررسی های دقیق تر از اتاق محل استقرار این افراد در یکی از هتل های مشهد و تمامی مواد غذایی مورد استفاده شده صورت گرفت، همچنین احتمال ابتلا به ابولاو ویروس کرونا در این بیماران عربستانی به دلیل شیوع آن در عربستان نیز بررسی شد.

وی در تشریح وضعیت بیماران بستری در بیمارستان نیز گفت: متاسفانه 4 نفر از این گروه فوت شده ، 3 نفر سرپایی درمان شدند ، یک نفر در حال حاضر وضعیت عمومی مساعدی ندارد و در بخش مراقبت های ویژه است و تعداد 29 نفر دیگر نیز در بیمارستان بستری هستندکه حال عمومی آنها خوب است.

هاشمی اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته وزارت بهداشت در خصوص علل بروز این نوع مسمومیت، استفاده از نوعی سم که در اتاق های این مسافران استفاده شده بوده و در اثر استنشاق در فضای در بسته موجب بروز مسمومیت شده است را تاکنون گزارش کرده است.

وی تاکید کرد: در خصوص اینکه این اتفاق به صورت سهوی اتفاق افتاده یا عمدی بوده است، باید دستگاههای مربوطه سریعا بررسی کرده و نظر خود را اعلام کنند ، همچنین اعلام نظر دقیق و بررسی به موقع موجب جلوگیری از نشر شایعات در جامعه خواهد شد.

هاشمی همچنین عنوان کرد:  هر مسمومیتی از نظر پزشکی ممکن است عمدی باشد مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

هاشمی اطمینان خاطر داد: آنچه که مربوط به وزارت بهداشت بوده شامل انجام آزمایشات تا اقدامات درمانی به موقع در اسرع وقت صورت گرفته است و نظر به حساسیت موضوع به نظر می رسد  جامعه نیز انتظار دارد که با مقصران این حادثه برخورد شدید صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز