خبرگزاری کار ایران

معاون رفاه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

رویکرد همکاری در جامعه وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۳۲۸

معاون رفاه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با نوشتن قانون شاهد ایجاد امید و نشاط اجتماعی نخواهیم بود، گفت: در جامعه ما لازم است که کنش‌ها به همکاری بدل شود. رویکرد مردم در جامعه رویکرد همکاری با یکدیگر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد میدری در دومین نشست گسترش امید و  نشاط اجتماعی با اشاره به اینکه بحث نشاط و شادی از دید ما بحث قدرت داشتن در جامعه است، گفت: بحث قدرت داشتن یا احساس بی‌قدرتی در این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود:  جامعه‌ای می‌تواند شاد باشد که مردمش قدرت داشته باشند به طور مثال جامعه هند که اگرچه در بدنه اجتماعی‌شان شاد هستند، اما مردم احساس قدرت نمی‌کنند. من در جلسه گذشته مثال جبهه‌های جنگ را زدم در جبهه‌ها ما شاهد شهادت هر روز یاران‌مان بودیم، اما جوانان در آن زمان فکر می‌کردند که می‌توانند دنیا را تغییر دهند از این رو بحث احساس قدرت در جامعه مهم است.

میدری تاکید کرد: در حال حاضر بخشی از جوان‌های جامعه ما احساس می‌کنند به اندازه‌ای قدرت ندارند که بتوانند سرنوشت خود را هم عوض کنند چه برسد به اینکه بخواهند دنیا را عوض کنند.

معاون رفاه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی  تاکید کرد: این پروژه مانند بقیه پروژه‌ها از سطح نهادی آغاز و تا سطح فردی ادامه می‌یابد. لازم است؛ هم افکار فردی تغییر کند و هم قوانینی در این رابطه ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه البته تنها با نوشتن قانون شاهد ایجاد امید و نشاط اجتماعی نخواهیم بود، گفت: در جامعه ما لازم است که کنش‌ها به همکاری بدل شود. رویکرد مردم در جامعه رویکرد همکاری با یکدیگر نیست.

میدری تاکید کرد: اینکه عنوان می‌شود بهزیستی می‌تواند کانون تغییر و ایجادکننده امید و نشاط اجتماعی باشد به این خاطر است که ایجاد تفکر بسیار مهم است. اگرچه سیاستمدران می‌توانند تاثیرگذار باشند، اما اندیشمندان صاحب‌خانه هستند. بنابراین اگر تفکر امید اجتماعی به معنای قدرت بخشیدن به جامعه را بتوانیم ایجاد کنیم شاهد موفقیت در این عرصه خواهیم بود.

معاون رفاه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: سازمان بهزیستی هم رویکرد پژوهشی دارد و هم رویکرد مددکاری. این دو رویکرد را باید در حوزه اجتماعی تعمیم دهیم. بهزیستی این قدرت را دارد که تغییر نگرش را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه تا فضا به سمت همدلی و اعتماد برود یک سال طول می‌کشد، گفت: لازم است نظریه‌پردازی‌ها افزایش پیدا کند تا حوزه اجتماعی تقویت شود. رویکرد غلط باعث می‌شود، منابع کشور به سمت مسائلی سوق پیدا کند که ایجاد بحران می‌کند اما با ایجاد تغییر می‌توانیم از بحران جلوگیری کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز