خبرگزاری کار ایران

حقانی مطرح کرد:

ساخت ساختمانی 10 طبقه در بخشی از پارک قدیمی سعادت‌آباد

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۵۴۸

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر گفت: بخشی از یک پارک قدیمی در منطقه سعادت‌آباد به دلیل ساخت ساختمانی 10 طبقه تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به تاسیس کارخانه روغن نباتی قو در سال 1331 گفت: این کارخانه همواره مسائل زیست‌محیطی را برای اهالی منطقه اطراف این کارخانه ایجاد کرده و 21 سال پیش بر اساس بند 20 ماده 55 رای در خصوص آن صادر شده است و باید کارخانه از این محل منتقل شود.

وی ادامه داد: بیشترین شکایات اهالی این منطقه از جمله اهالی خیابان آذری و بعثت مساله پساب کارخانه و بوی آن بوده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر خاطرنشان کرد: از سال 73 که این رای برای کارخانه صادر شده و باید از دل منطقه مسکونی خارج شود. مسئولان کارخانه بارها و بارها مهلت خواستند و برای انتقال آن فرصت گرفتند.

حقانی گفت: این کارخانه در سال 90 از بنیاد شهید به بخش خصوصی منتقل شد و علیرغم تمام مشکلاتی که این کارخانه به لحاظ بدهی،‌ واقع شدن در دل مناطق مسکونی و مشکلات زیست‌محیطی داشت، خریداری شد و هیچ کدام از جلساتی که از سال 90 تاکنون در خصوص حل و فصل  مشکلات این کارخانه برگزار شده، به جایی نرسیده است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: حتی شهردار منطقه هم تاکید داشته که اگر نگران وضعیت کارگرهای کارخانه هستید، آنها را در شهرداری استخدام می‌کنید، اما کسی گوش نمی‌دهد.

رئیس کمیته محیط زیست افزود: حتی فرمانداری و استانداری نیز برای ابقا کارخانه در محله به آنان کمک و تسهیل‌گری می‌کنند.

حقانی خطاب به رئیس شورای شهر ادامه داد: از شما می‌خواهم با استانداری صحبت کنید تا دستوری صادر کند و کار را به نتیجه برسانند.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: چرا به فکر مردم نیستند و از سال 73 تا به حال رای تمدید و تسهیل‌گری گرفته‌اند و کارخانه را با وجود رای صادر شده از منطقه خارج نمی‌کنند؟

وی در ادامه با بیان اینکه دیروز شاهد دو اتفاق زیست محیطی متفاوت بودم، بیان کرد: در بازدیدی که از منطقه سعادت‌آباد داشتم، یکی از پارک‌های قدیمی این منطقه را نیز بازدید کردم که در 24 متری منطقه سعادت آباد واقع شده بود. این پارک امکانات پارکی دارد و مردم سال‌هاست که از آن استفاده می‌کنند. اما متاسفانه بخشی از پارک تخریب شده و در حال ساخت ساختمانی 10 طبقه در آن هستند.

رئیس کمیته محیط زیست افزود: مردم این منطقه از این موضوع گله‌مند بودند و از شهردار خواهش می‌کنم، ترتیبی دهد که مساله زمین‌ها و فضای سبز در کمیسیون ماده 5 مطرح شده و فضای سبز چنین مناطقی تثبیت شوند. شهرداری می‌تواند؛ از طریق تهاتر یا تملک این اراضی کاری کند که چنین فضاهای سبزی از تهران حذف نشود.

وی ادامه داد: همچنین در بازدیدی که از بوستان خلیج فارس منطقه 3 داشتم، مشاهده کردم؛ برای روشنایی این پارک از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده شده بود که این نکته بسیار مثبتی است.

عضو شورای شهر تهران  عنوان کرد: برابر آماری که ارائه شد؛ در سال از طریق استفاده از این انرژی‌ها در بوستان خلیج فارس 44.5 مگاوات افزایش قدرت نیرو به وجود می‌آید و حدود 23 تن از حجم آلاینده‌ها نیز به خاطر استفاده از این انرژی کاهش می‌یابد. همچنین در پارک منطقه 22 نیز مشابه این کار انجام شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز