خبرگزاری کار ایران

گلزاری:

نبود قانون و شاکی خصوصی مقابله با سایت‌های همسریابی را ناممکن کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۶۴۷

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تا کنون 350 سایت همسریابی را بررسی کردیم که غیرقانونی و حتی بخشی از آنها غیراخلاقی است، اما متاسفانه نیروی انتظامی به دلیل نبود قانون و نبود شاکی خصوصی نمی‌تواند، برخوردی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود گلزاری در همایش «پایداری خانواده و تعالی جامعه» اظهار کرد: در حال حاضر در کشور شاهد توجه نهادهای مختلف به امر خانواده و تشکیل خانواده در قالب همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی مختلف هستیم که بسیار امیدوارکننده است.

وی در ارتباط با مشکلات مربوط به ازدواج گفت: در حال حاضر حدود 11 میلیون مجرد در کشور وجود دارد، اما در مورد دلایل تجرد در جامعه باید بررسی های دقیقی انجام دهیم. مشکلات مربوط به اشتغال و مسائل اقتصادی یکی از دلایل بالارفتن سن ازدواج است که در میان مردان نیز این عامل نقش مهم‌تری دارد، اما مسائل فرهنگی همانند ترس از ازدواج، گریز از مسئولیت بی‌اعتمادی و ... نیز در این زمینه موثر است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: پیدا کردن شیوه همسریابی اسلامی- ایرانی نیز یکی دیگر از مسائل این حوزه است، زیرا روش سنتی همسریابی سنتی دیگر کفاف نمی‌دهد، ما تاکنون 350 سایت همسریابی را بررسی کردیم که غیر قانونی و حتی بخشی از آنها غیراخلاقی است، اما متاسفانه نیروی انتظامی به دلیل نبود قانون و نبود شاکی خصوصی نمی‌تواند، برخوردی داشته باشد.

گلزاری گفت: در آینده قرار است که موسسه تبیان سایتی را با همکاری معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ایجاد کند که در آن معرفان و واسطه های ازدواج افراد مورد پیشنهاد خود را به یکدیگر معرفی کنند. باید توجه کنیم که شیوه معرفی افراد به یکدیگر باید علمی باشد؛ در برخی دانشگاه‌ها افراد به من می‌گویند که ما تعدادی دانشجو را برای ازدواج به هم معرفی کردیم و عامل ازدواج‌های بسیاری شدیم. عامل ازدواج شدن خوب است، اما این کار باید حتما از طریق علمی صورت بگیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه قبل و بعد از ازدواج حتما باید از آموزش و مشاوره استفاده کرد تا بسیاری از مشکلات حل شود، افزود: در جامعه ما یکسری آداب و رسوم فرهنگی وجود دارد که برای ازدواج مشکل ایجاد کرده‌اند که معاونت امور زنان و خانواده حتما باید به این امور بپردازد.

وی ادامه داد: برای نمونه من دو مراجع داشتم که هردو برای هم بسیار مناسب و مورد تایید من بودند، اما مادر یکی از این دو 8 ماه است که از ازدواج آنها به دلیل اینکه منطقه زندگی خانواده طرف مقابل مورد تمایل وی نبوده جلوگیری می‌کند و می‌گوید؛ محل زندگی آنها برای ما سبب آبروریزی است.

وی افزود : ما قوانینی داریم که ازدواج را دشوار و طلاق را آسان می‌کند و از طرفی قوانینی هم داریم که طلاق را به شکل غیرمنطقی دشوار می‌کند. برای نمونه از یک طرف ما با  200 طلاق توافقی در یک ماه در یک شهر روبروییم و از طرفی هم من مراجع خانمی دارم که همسرش بیمار شخصیتی است، اما 7 سال است که نتوانسته جدا شود.

گلزاری یکی دیگر از مسائل مهم را رسیدگی به وضعیت زنان مطلقه پس از طلاق  دانست، افزود: سالانه 800 هزار ازدواج رخ می‌دهد که 160 هزار  ازدواج به طلاق منجر می‌شود  که در این بین 60 درصد از زنان طلاق گرفته زیر 30 سال هستند و با مشکلاتی همچون ناامنی در محیط کار، پذیرفته‌نشدن از سوی خانواده و ... روبرو هستند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم که به مسائل و مشکلات خانواده با راهکارهای عملی و علمی و نه تنها با سخنرانی پرداخته شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز