خبرگزاری کار ایران

رد صلاحیت اعضای ارشد خانه پرستار به دلیل اعتراضات صنفی

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۶۹۸

در فاصله ی یک روز مانده به اعلام نهایی نتایج تایید صلاحیت شدگان انتخابات نظام پرستاری، خبر می رسد رد صلاحیت سه نفر از اعضای ارشد خانه پرستار به طور قطعی تایید شده است. محمد شریفی مقدم، محمد نظری اشتهاردی و حمید تاج الدینی سه عضو ارشد تشکل صنفی «خانه پرستار» هستند که رد صلاحیت آنها به طور قطعی تایید شده است. در سایر نقاط کشور هم بسیاری از پرستاران معترض به وزارت بهداشت رد صلاحیت شده اند.

دبیر کل خانه پرستار در گفتگو با ایلنا، ضمن اعلام رد صلاحیت خود و دو تن دیگر از اعضای خانه پرستار در انتخابات نظام پرستاری، این رد صلاحیت ها را غیرقانونی و سیاسی خواند. او معتقد است رد صلاحیتها از جانب وزارت بهداشت و در واکنش به اعتراضات اخیر پرستاران صورت گرفته است.

محمد شریفی مقدم در خصوص دلایل رد صلاحیت خود و دیگر اعضای خانه پرستار گفت: ظهر امروز از ستاد اجرایی انتخابات نظام پرستاری در تهران با ما تماس گرفتند و گفتند از سوی هیئت نظارت رد صلاحیت قطعی شما ابلاغ شده و اعضای این هیئت، اعتراض شما به رد صلاحیت ها را وارد ندانستهاند.

شریفی مقدم در خصوص مواردی که در اعتراض خود ذکر کرده بود گفت:در متن اعتراضی که من به هیئت نظارت داده بودم خواسته بودم که در صورتیکه دلیلی قانونی برای رد صلاحیت من دارند آن را اعلام کنند.

وی ادامه داد: استعلام کاندیداها از مراجع 4 گانه پلیس امنیت نیروی انتظامی، ثبت احوال، وزارت اطلاعات و دادستانی انجام می شود و بر اساس ماده 22 آیین نامه در صورتی که نامزد انتخابات محکومیت هایی که منجر به محرومیت اجتماعی و تظاهر به فساد اخلاقی و یا عدم التزام به قانون اساسی نداشته باشد، می تواند در انتخابات شرکت کند.تا آنجایی که من می دانم این کاندیداها توسط سه مرجع تایید شده اند و مرجع چهارم نیز نظر خود را در این خصوص اعلام نکرده است

به گفته ی این عضو کنونی نظام پرستاری، با توجه به صحبتهای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر دلیل برخی رد صلاحیت ها در تهران به نظر می رسد دلیل اصلی رد صلاحیت ما شرکت در  تجمعات صنفی پرستاران در چند ماهه ی گذشته است که مسولین آن را غیر قانونی می دانند.

شریفی مقدم گفت: آقای آریایی نژاد عضو ناظر مجلس بر انتخابات نظام پرستاری در مصاحبه ای اعلام کرده  که دلیل رد صلاحیتها برگزاری تجمعات غیرقانونی بوده که موجب برهم زدن نظم و قانون شده است.خطاب به ایشان می گویم، شرکت در تجمع مسالمت آمیز نمی تواند دلیل رد صلاحیت افراد باشد. رد صلاحیت ها باید طبق ماده 22 صورت بگیرد و هیچ یک از افراد رد شده هم مشمول مشخصاتی که این ماده ذکر کرده است نمی شوند. از این رو رد صلاحیتها به هیچ وجه جنبه ی قانونی ندارد و تنها نوعی تسویه حساب با منتقدین جریان حاکم بر وزارت بهداشت است که مرتبا و به اشکال مختلف قصد دارد صدای منتقدین را حذف و سیستم پزشک سالار را بر کل نظام درمانی کشور مسلط کند.

دبیرکل خانه پرستار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیستم پزشک سالار کل نظام درمان را قبضه  کرده و حالا به دنبال این است تا انتخابات نظام پرستاری را نیز تحت تاثیر سیاستهای خود قرار دهد گفت:خواسته ی جامعه پرستاری مگر چه بوده که منتقدینش باید حذف شوند. تنها خواسته ای که معترضین داشتند عدالت در پرداخت ها و رفع تبعیض های نابجا در سیستم درمانی کشور بین پزشکان و پرستاران است.

وی با انتقاد از خط مشی وزارت بهداشت در برخورد با منتقدین سیاست های این وزارتخانه گفت:خطاب من به آقای روحانی که چندی پیش از مسولین دولتی خواستند در انتخابات مجلس شفاف عمل کنند تا اعتماد عمومی جامعه نسبت به برگزاری انتخابات سالم جلب شود این است که چرا در وزراتخانه ای که از دل همین دولت بیرون آمده این شفافیت در عملکرد و برگزاری سالم انتخابات رعایت نمی شود.

گفتنی است آخرین مهلت رسیدگی به اعتراض رد صلاحیت شدگان در انتخابات نظام پرستاری روز چهارشنبه، بیستم خردادماه تعیین شده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز