خبرگزاری کار ایران

حداد عادل:

طب جسمانی به تنهایی کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۹۵۹

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تربیت دانشگاهی زمانی حاصل می‌شود که به طب روحانی نیز پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی حدادعادل در چهارمین همایش طبیب روحانی گفت: وقتی در دانشگاهی که در آن درس طب جسمانی داده می‌شود، چنین مراسمی برگزار می‌شود، به نوعی این اعتراف صورت می‌گیرد که طب جسمانی به تنهایی کافی نیست.

وی افزود: مقصود ما از تربیت دانشگاهی وقتی حاصل می‌شود که علاوه بر دانش پزشکی با طب روحانی نیز آشنا شویم.

نماینده مردم تهران با اشاره به مفهوم کلمه حکیم گفت: در تاریخ اسلامی (شیعی)- ایرانی به معدودی از اشخاص حکیم اطلاق می‌شود. حکیم در فرهنگ ما کسی است که صاحب شخصیت معنوی، دینی، عقلی،عرفانی و اخلاقی باشد.

وی افزود: آیت‌الله جوادی آملی مصداق بارز حکیم در فرهنگ اسلامی روزگار ما هستند.

حداد عادل با اشاره به کتاب مفاتیح الحیات تاکید کرد:  این کتاب  در  فصل تعامل انسان با خود ، تعامل انسان با همنوعانش، تعامل مردم و نظام سیاسی، تعامل انسان و حیوان و تعامل انسان با محیط زیست تدوین شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: پیام کتاب مفاتیح الحیات که توسط آیت‌الله جوادی آملی تدوین شده، گشودن راه زندگی متعهدانه بشر نیست بلکه باز کردن راه مهر شده هر چیزی است که از هستی سهمی دارد.

وی با  تشریح شخصیت آیت‌الله جوادی آملی نیز گفت:  ایشان در بحبوحه انقلاب امام را تنها نگذاشت و بعد از پیروزی انقلاب با احساس مسئولیت در اداره امور و در مسند قوه قضاییه وارد میدان مسئولیت شد. همچنین پس از رحلت امام همیشه و همواره همراه مقام معظم رهبری بوده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز