خبرگزاری کار ایران

ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در جوار حرم حسینی

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۲۴۱

رییس ستاد بارسازی عتبات عالیات گفت: عملیات اجرایی صحن عقیله بنی هاشم(س) در کربلا در جوار حرم حسینی آغاز شد.

به گزارش ایلنا از ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک در مراسم امضای قرارداد عملیات اجرایی صحن عقیله بنی هاشم (س) گفت: بدنبال افزایش زایران حرم حسینی بویژه حضور میلیونی عاشقان اهل بیت علیهم السلام در مناسبت های مختلف مانند اربعین، لزوم توسعه حرم امام حسین (ع) بیش از پیش احساس می شد. از این رو طرح احداث صحن های بزرگ و ایجاد فضاهای جدید جهت استفاده هرچه بیشتر زائران، در بین الحرمین و حوالی حرم مطهر حسینی در دستورکار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گرفته است.

وی افزود: براین اساس ستاد بازسازی عتبات پروژه صحن عقیله بنی هاشم (س) را به عنوان بخشی از طرح جامع توسعه حرم حسینی در زمینی به مساحت 50 هکتار و زیربنای 168 هزار متر مربع در دستور کار قرار داد.

به گفته پلارک، طراحی معماری این صحن بزرگ، توسط دکتر خان محمدی از اساتید دانشگاه علم و صنعت و جمعی از مهندسان و کارشناسان ایرانی بر اساس معماری ایرانی-اسلامی صورت گرفته است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: صحن عقیله بنی هاشم(س) در چهار طبقه و در ضلع جنوبی و غربی حرم و در حد فاصل درهای ورودی باب الراس و باب القبله و در اماکنی چون خیمه گاه و تل زینبیه احداث می شود.

پلارک تصریح کرد: واقع شدن 2 طبقه از پروژه در زیر زمین و بالا بودن سطح آب های زیر زمینی موجود در منطقه، عملیات حفاری و اجرای این طرح را با پیچیدگی و ابعاد فنی خاصی همراه کرده است که با دانش فنی و استفاده از توان داخلی و بهره مندی از تجربه مهندسان و مشاوران مجرب در بخش فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال عملیاتی شدن است.

وی ادامه داد: این صحن مجموعه ای از شبستان های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه و غیره خواهد بود.همچنین ایجاد نماد تل زینبیه به شکل تپه نیز در کنار مکان زیارتی موجود در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، مراسم امضا قرارداد اجرایی این صحن، با حضور مسوولانی از دوکشور ایران و عراق در کربلای معلا برگزار شد. تفاهمنامه واگذاری این طرح به ستاد عتبات عالیات نیز زمستان سال گذشته با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بین ستاد بازسازی و تولیت حرم مطهر امام حسین(ع) امضا شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز