خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

فاضلاب بیمارستانی آلوده به عوامل بیماری‌زا /8 بیمارستان در تهران مشکل دفع پساب دارند

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۴۶۳

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: از 150 بیمارستان موجود در شهر تهران 8 بیمارستان مشکل دفع پساب دارند.

محمد حسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با اظهارات شهردار منطقه 18 تهران مبنی بر احتمال آلوده‌شدن یکی از چاه‌های زیر زمینی منطقه به دلیل ورود فاضلاب بیمارستانی، گفت: در منطقه 18 چند بیمارستان وجود دارد که اکنون همه آنها به تصفیه‌خانه فاضلاب مجهز هستند و بیمارستانی که احتمالا مدنظر شهردار است، بیمارستانی است که سال‌ها تصفیه‌خانه نداشته و محیط‌زیست از چند سال قبل آن را به مراجع قضایی معرفی کرده است، تا اینکه بعد از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره بیمارستان تصفیه‌خانه فاضلاب ایجاد کرده و حتی پکیج تکمیلی تصفیه‌خانه را نیز به مجموعه خود اضافه کرده است.

وی ادامه داد: خروجی تصفیه‌خانه این بیمارستان حدود دو ماه پیش از طرف اداره محیط  زیست مورد آزمایش قرار گرفته است و آخرین نمونه‌برداری‌ها نشان می‌دهد، این خروجی استاندارد است. علاوه بر آن چند آزمایشگاه معتبر از نظر محیط‌زیست نیز در قالب طرح خوداظهاری این تصفیه‌خانه را مجددا بررسی کرده‌اند و نتیجه مشابهی را به دست آوردند، اما با وجود این اظهارات پایشی در مورد این بیمارستان انجام خواهد شد.

بازگیر با اشاره به اینکه مقصد پساب خروجی تصفیه‌خانه‌ها نیز بسیار اهمیت دارد، گفت: برخی واحدها از این خروجی برای فضای سبز استفاده می‌کنند؛ بخشی دیگری از فاضلاب که آلوده به مواد شیمیایی است، نیز در صورت تصفیه با شرایط تایید شده از سوی محیط زیست می‌تواند به چاههای جاذب و یا آب های جاری وارد شوند یا برای کشاورزی و فضای سبز به کار بروند.

بازگیر در پاسخ به اینکه آیا احتمال وقوع این مساله در دیگر مناطق نیز وجود دارد، توضیح داد: از 150 بیمارستان موجود در شهر 8 بیمارستان مشکل دفع پساب دارند که برای این موارد هم اخطاریه صادرشده و هم به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، چند بیمارستان هم شروع به احداث تصفیه‌خانه کرده اند که مراحل آن در حال پیگیری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران تاکید کرد: ورود هر نوع  فاضلاب به منابع آبی تهدیدی بر علیه بهداشت عمومی است و جرم محسوب می‌شود؛ اما فاضلاب بیمارستانی به دلیل احتمال آلودگی به عوامل بیماری‌زا، همانند فاضلاب‌های دارای فلزات سنگین و مواد شیمیایی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و در اولویت‌های ما قرار دارد. بنابراین طرحی را برای پایش بیمارستان‌ها طراحی کردیم که از هفته گذشته آغاز شده است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز