خبرگزاری کار ایران

حقانی:

برای مدیریت پسماند از تکنولوژی چینی استفاده نشود

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۱۳۲

رئیس کمیته محیط زیست شورای تهران تاکید کرد که برای مدیریت پسماند نباید از تکنولوژی چینی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت و شهرداری تهران برای ایجاد همراه‌سرا در بیمارستان‌ها گفت: اگرچه این اقدام مثبت است، اما سوال من این است که این کار در کدام قسمت برنامه پنج‌ساله دوم قرار دارد و هزینه‌های این کار از کجا تامین می‌شود؟

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه شهرداری تهران براساس برنامه 5 ساله دوم قرار است؛ تعدادی واحد زباله‌سوز را از خارج تهیه و اقدام به مدیریت پسماند در این بخش کند، افزود: از نظر من اولویت در این بخش با پسماندهای بیمارستانی و پزشکی است و باید توجه شود که در این راستا از تکنولوژی چینی استفاده نشود، چرا که تکنولوژی چینی شاخص‌های زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کند و عمر کوتاهی دارد.

حقانی ادامه داد: جایی را سراغ نداریم که از تکنولوژی چینی و هندی استفاده کنند و بیش از 10 سال عمر داشته باشند، چرا که این تکنولوژی‌ها کارایی لازم را از نظر طول عمر و طول بهره‌برداری ندارند.

وی اظهار کرد: در منطقه 18 تهران اتفاق خوبی افتاده و روز گذشته تعداد زیادی پروژه در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است. همچنین شهرداری این منطقه موفق به کسب لوح تقدیر دهمین دوره جایزه ملی محیط زیست شده است.

رئیس کمیته محیط زیست با تاکید بر اینکه این منطقه در حاشیه‌شهر قرار داشته و علی‌رغم تمامی مشکلات موفق به کسب این جایزه شده است، گفت: این موضوع سبب تقویت تفکر لزوم مدیریت شهری واحد می شود، یعنی اگر به شهرداری‌ها اختیار لازم داده شود، می‌توانند به صورت محلی مشکلات خود را حل و فصل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز