خبرگزاری کار ایران

گرانی تفریحات سالم برای جوانان/ برخی هم با کشیدن شیشه 2 هزار تومانی تفریح می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۲۰۱

استاد دانشگاه با اشاره به تبلیغات دروغی که برای چاقی، لاغری، قوای جنسی، شادی و هیجان از سوی شبکه های ماهواره ای، اینترنت و فضای مجازی انجام می شود، گفت: 90 درصد داروهای تبلیغی در این شبکه ها و ماهواره ها از مواد مخدری مانند شیشه تهیه می شوند.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با موادمخدر، مجید ابهری با بیان اینکه جوانان بویژه دختران فریب تبلیغات غلط را می خورند، ادامه داد: نباید اطلاع رسانی ها در این زمینه در مدت زمان محدود و فقط با برگزاری چند همایش و نشست انجام شود، بلکه باید دوره ها و کلاس های آموزشی به صورت وسیع و رایگان در سطح کشور برگزار شود.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در پیشگیری از اعتیاد گفت: از رسانه ها انتظار می رود تا در زمینه اطلاع رسانی از آسیب های مواد مخدر صنعتی و شیمیایی پیشگام باشند و پلیس و سایر ارگان ها یاری کنند.

ابهری افزود: متاسفانه به خاطر برنامه ریزی مافیای بین المللی و جنگ نرم علیه ایران، نوجوانان و جوانان ما هدف اصلی عاملان و قاچاقچیان مواد مخدر در کشور قرار گرفته اند، همچنین با توجه به مبارزه پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگیری های گسترده مافیای مواد، هر روز مواد مخدر جدیدی با نام و شکل جدید برای جوانان عرضه می شود، در حالیکه این مواد دارای ریشه مشترک هستند و از آمفتامین و متافتامین درست می شوند.

وی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را در گرو مشارکت مردم و فرهنگ سازی است، افزود: باید مرزهای گسترده با همسایه های شرقی کنترل شود، مرز افغانستان با ایران، عامل عرضه مواد مخدر زیاد به کشور است.

ابهری آموزش و اطلاع رسانی برای بالا بردن سطح نشاط و رفاه اجتماعی را نیز در امر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مفید دانست و گفت: متاسفانه در جامعه ما برای تفریحات باید کلی هزینه پرداخت کرد، به عنوان مثال جوانی که می خواهد به شنا برود باید بالای 20 هزار تومان برای هر جلسه پرداخت کند، اما سه چهار نفر دیگر دو هزار تومان می دهند و شیشه می کشند و این طوری برای خود تفریح می کنند.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: افرادی که معتاد هستند، باید بدانند که مواد مخدر موجود در بازار کشور تقلبی است و از مدفوع انسان، اسیدها، سیاه نور و مواد لوله بازکن مخلوط شده و ماده مخدر درست می شود که در بروز مرگ های آنی و بیماری های مزمن موثر است.

ابهری درباره تاثیرپذیری و نقش ستاد مبارزه با مواد مخدر در امر مقابله گفت: باید تمام امکانات دولتی و خصوصی در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر با توجه به بخش های تخصصی، مطالعاتی، هماهنگی و ایجاد انسجام در سیاستگذاری ها و اجرای برنامه هایی که به عهده دارد، قرار گیرد،زیرا این ستاد هدایت گر اجتماعی شدن مقابله با اعتیاد است.

وی خاطرنشان کرد: از رسانه ها نیز انتظار می رود تا در زمینه اطلاع رسانی عوارض و آسیب های مواد مخدر صنعتی و شیمیایی پیشگام باشند و پلیس و سایر ارگان ها را در این زمینه یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز