خبرگزاری کار ایران

سلطانی‌فر:

روحانی بر وعده‌هایش تمرکز و تأکید دارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۲۷۴

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: شهادت می‌دهم که رییس جمهور بر روی وعده‌هایی که به مردم داده است، تمرکز و تأکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد، گفت: دستاوردهای دولت گذشته که موجب ایجاد تنگناهای بسیاری در عرصه اقتصادی،‌ مسائل فرهنگی و اجتماعی و روابط بین الملل کشور شده بود، موجب شد تا ملت بزرگ ایران در انتخابات 24 خرداد، یک «نه» بزرگ به آن مدل مدیریتی هشت ساله دولت قبل و «آری» به سیاست‌ها، برنامه‌ها و رویکرد جدید بدهد که در برگیرنده و تضمین کننده آزادی‌ها و حقوق مشروع تک تک افراد جامعه، حفظ عزت و کرامت مردم، بهبود شرایط معیشتی مردم و اوضاع اقتصادی کشور شود.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت جدی مردم مسیر حرکت و جریان جمهوری اسلامی را به مسیر منطقی و عقلائی بازگرداند، افزود: در تمامی جلسات هیات دولت در 22 ماه گذشته، رییس جمهور کشورمان به وعده‌هایی که به مردم در بخش‌های مختلف دادند، تأکید و تمرکز دارد و از وزرا و مسئولان دستگاه‌های دولتی می‌خواهد به این وعده‌ها عمل کنند و معتقد است که باید در دولت یازدهم این وعده‌ها تحقق یابد.

سلطانی‌فر با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در دولت قبل گفت: بی‌ثباتی اقتصادی در کشور باعث افزایش نرخ ارز در برابر پول ملی و از بین رفتن ارزش دارایی‌های کشور به خاطر سیاست‌های غلط و اشتباه شد. بی‌ثباتی وضعیت بازار، تورم فزاینده اقتصادی کشور به‌ رقم بی‌سابقه 44 درصد رسید و باعث شد که ایران در بین 205 کشور دنیا از لحاظ تورم به رتبه دو از آخر برسد .چطور می‌شود که در کشوری که به لحاظ ذخایر نفتی و گازی رتبه نخست دنیا را دارد به لحاظ تورم و به جهت اتخاذ سیاست‌های غلط دومین کشور دنیا از آخر باشد؟

وی تصریح کرد: دولت قبل توان سرمایه‌گذاری نداشت و با گسترش واردات بی‌رویه اجناس بی‌کیفیت شرایطی به وجود آورد که با وجود کسب 119 میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات نفت در سال 90، بحران اقتصادی در کشور رخ داد. ضعف در مدیریت کشور، صدور بیانیه ها و قطعنامه مراجع  بین‌المللی که «کاغذ پاره» عنوان می‌شد، اثرات منفی خود را ظرف دو سال در امور جاری نظام اقتصادی، صنعت و همه عرصه‌ها گذاشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: امروز بنای دولت بر این است که هرچه سریع‌تر بتواند کشور را از این وضعیت بحرانی خارج کند و نخستین سیاست، کاهش تورم بود که موفق شدیم در مدت کمتر از دو سال نرخ تورم را از 44 درصد به 15 درصد برسانیم، البته بر این باوریم که باید این نرخ در 3 تا 5 سال آینده تک ‌رقمی شود.

وی تصریح کرد: اوضاع سرمایه‌گذاری و کسب و کار کشور بسیار نامناسب بود و رتبه فضای کسب و کار ما در بین 153 کشور دنیا 147 بود و از لحاظ گردشگری و جذب توریست در بین 140 کشور ایران در رتبه 114 قرار داشت و در مجموع همه آمار و ارقام نشان‌دهنده این بود که کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد.

سلطانی فر با بیان اینکه امروز نگران نیستیم که با افزایش روزانه نرخ دلار و یا تصمیم‌گیری‌های غیرعقلانی و غیرمدبرانه برای اقتصاد کشور مشکل ایجاد شود، افزود: همه ما خود را موظف می‌دانیم که کشور را در ابعاد مختلف با توانمندی‌‌ها و افزایش سطح رفاهی و خدماتی به پیش ببریم. با وجود تمام کارشکنی‌ها و جوسازی‌ها و تخریب‌های غیرمنصفانه و ناعادلانه دولت مصمم است که شرایط بهتری را در تمام زمینه‌ها برای مردم به وجود آورد و به وعده‌های خود عمل کند.

سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات کشورمان با کشورهای 1+5 و روزهای سخت مذاکرات که تابه حال سپری شده، افزود: کسانی که انتقاد می‌کنند و دلواپس هستند به چند دسته تقسیم می‌شوند، برخی انتقادات خیلی ریشه ندارد و از روی عدم آگاهی و شناخت است، برخی هم اصلا نگران مذاکره با آمریکا نیستند، بلکه حسرت می‌خورند که چرا توسط گروه و جناح خودشان این مذاکرات به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه گروهی نیز با به نتیجه رسیدن مذاکرات و برداشتن تحریم ها منافع اقتصادی خود را در خطر می‌بینند، گفت: بسیاری از انتقادات از طریق کانون‌های ثروت که در سال‌های گذشته به واسطه وجود تحریم‌ها توانسته‌اند، ثروت‌های عظیم به دست آورند مطرح  می‌شوند. چرا وقتی کشور در تحریم باشد باید از مسیرهایی نیازهای اساسی مردم را تامین کرد که در این بین کانون‌های ثروت و قدرتی تشکیل شده که منافع خود را در حفظ تحریم می‌بینند.

وی با اشاره به انتقادات و جوسازی‌های مختلف علیه دولت «تدبیر و امید» افزود: ما نگران این تهدیدات و انتقادات نیستیم و فکر می‌کنیم که باهدف بزرگی که ایجاد شرایط مناسب و رشد و توسعه کشور است، در مسیر گسترده‌ای حرکت کنیم و با عزم و اراده‌ای که مردم دارند و اعتمادی که به دولت تدبیر و امید دارند، این موانع را پشت سر خواهیم گذاشت و در روزها و هفته‌های آینده خبرهای خوشی اعلام خواهد شد.

معاون رئیس جمهور کشورمان با اشاره به وضعیت نامناسب اشتغال در جامعه تصریح کرد: برای ما سخت است، ببینیم در هر خانواده‌ای یک یا دو جوان تحصیل‌کرده بیکار حضور دارند و شرایط امکان ایجاد اشتغال وجود ندارد، در تلاش هستیم که شرایطی فراهم شود تا با بهره‌گیری از ذخایر، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالایی که در کشور موجود است و با تدابیر اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای بر مشکلات فائق آییم و گره از زندگی و مشکلات مردم باز کنیم.

به گزارش ایلنا؛ در این همایش، شهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی انتظامی استاندار تهران، سهیلا جلودارزاده؛ مشاور وزیر صنعت،‌ معدن وتجارت، امیراله حقیقی فرماندار اسلامشهر، جمعی از مسئولان ادارات، فعالان سیاسی- اجتماعی و اقشار مختلف مردم اسلامشهر حضور داشتند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز