خبرگزاری کار ایران

دیناروند خبر داد:

بررسی طرح "ممنوعیت تجویز داروی خارج از فهرست" در مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۴۰۲

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو از بررسی طرح ممنوعیت تجویز داروی خارج از فهرست در مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از قاچاق دارو در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح با نظر موافق سازمان غذا و دارو به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است و قرار است تدابیر قانونی برای جلوگیری از تجویز داروهای تک نسخه ای پزشکان اندیشیده شود.

وی با بیان این که با اجرایی شدن این طرح به پزشک اجازه داده می شود که در شرایط خاص و با تائید انجمن علمی مرتبط و سازمان غذا و دارو این نوع داروها را تجویز کند، تصریح کرد: امکان تهیه این نوع داروها فراهم است و اعتقاد ما بر این است زمانی که نسخه ای توسط پزشک تجویز می شود بیمار برای تهیه آن به هر دری می زند زیرا تصورش این است که درمانش وابسته به همان دارو است.

دیناروند با اشاره به این که چنانچه اجازه تامین دارو به تقاضا داده نشود، زمینه قاچاق آن فراهم خواهد شد، افزود: درحال حاضر متاسفانه بازار قاچاق مختص داروهای خارج از فهرست که توسط پزشک تجویز شده و به دلیل غیرضروری بودن آن توسط مسوولان تامین نشده است، وجود دارد.

این مقام مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح از این پس، نسخه نویسی خارج از فهرست بر اساس قانون ممنوع می شود و پزشکان نمی توانند چنین تجویزهایی داشته باشند که نتیجه آن قطعاً کاهش قاچاق دارو خواهد بود.

گفتنی است: داروهای خارج از فهرست، داروهایی است که جز لیست دارونامه رسمی کشور نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز