خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مردم فارغ از خط و جناح برای بدرقه شهدا آمده بودند/در جریان دعوت از توهین کنندگان نبودیم

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران با ارائه توضیحاتی پیرامون برگزاری مراسم تشییع 270 شهید در میدان بهارستان، بر این نکته تاکید کرد که سخنران رسمی مراسم تشییع، محسن رضایی بود و بقیه سخنرانان غیررسمی و در برنامه ما نبوده‌ است.

 علی‌اصغر ناصربخت معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مراسم تشییع 270 شهید در میدان بهارستان و برخی بی‌نظمی‌ها در برگزاری این مراسم گفت: جلسه‌ای در مجموعه ذیربط سه‌شنبه دو هفته پیش تشکیل می‌شود و نمایندگانی از استانداری تهران در آن حضور پیدا می‌کنند. عزیزانی که در آن جلسه حضور داشتند، اظهار می‌کنند؛ چون این موضوع در حوزه تصمیم‌گیری فرمانداری تهران است، این جلسه را فرمانداری تشکیل دهد.

وی افزود: متعاقب آن، جلسه‌ای در فرمانداری تشکیل شد و در‌ آن دستگاه‌های خدماتی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی حضور پیدا کردند و برای دستگاه‌های مختلف تقسیم کار شد و چند نکته آنجا مطرح شد؛ اولین بحث این بود که تاکید شد؛ میدان بهارستان مکان مناسبی برای برگزاری این مراسم نیست و ترجیحاً میدان امام حسین به لحاظ وجود راه‌های دسترسی جایگزین مناسب‌تری است.

معاون سیاسی – انتظامی فرمانداری تهران ادامه داد: این اظهارنظر تخصصی پلیس راهور،  فاتب و فرمانداری بود و در واقع مجموعه‌ای که در جلسه دوم در فرمانداری حضور داشتند؛ نسبت به این موضوع اتفاق نظر داشتند. اما در جلسه اول این تصمیم گرفته شده بود و جلسه فرمانداری دو روز مانده به برگزاری مراسم برگزار شد و دیگر امکان تغییر وجود نداشت.

وی اضافه کرد: ورود 175 غواص به کشور برای همه آحاد مختلف جلب توجه کرد و جریانات و توده‌های مختلف اجتماعی نسبت به این قضیه واکنش نشان دادند و متاثر شدند. برداشت من این است که حضور مردم غیرقابل پیش‌بینی بود و البته می‌شد؛ بهتر از این برای این کار برنامه‌ریزی کرد تا شاهد بی‌نظمی نباشیم.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران درباره توهین برخی از سخنرانان این مراسم به روسای جمهور، مجلس و تبدیل شدن این مراسم معنوی به سوءاستفاده برخی از جریان‌های سیاسی اظهار داشت: شهدا ارزش‌هایی متعلق به همه ملت است و باید این نکته را بگویم که سخنران رسمی مراسم آقای محسن رضایی بود و بقیه سخنرانان غیررسمی بوده‌اند و در برنامه ما نبوده‌ است. به نظر من سوءاستفاده و بهره‌برداری از جایگاه شهدا کار غیراخلاقی است آن هم در چنین صحنه‌ای که همه آحاد اجتماعی آمده‌اند و حتی شبکه‌های اجتماعی که گاهاً موضوعات غیرمتعارف در آن مطرح می‌شود، در ارتباط با حضور در میدان بهارستان و تجلیل از شهدا کاملاً فعال بودند که این برای خود ما هم تعجب‌برانگیز بود.

ناصربخت بیان کرد: وقتی موضوعی در این سطح مطرح می‌شود که همه آحاد را در بر می‌گیرد، هرکسی که بخواهد سوءاستفاده کند و از فضا برای خودش استفاده کند، کار غیراخلاقی و ناپسندی است.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران با بیان اینکه برآوردی از جمعیت روز گذشته نداریم، گفت: با حضور این جمعیت شهر کاملاً قفل شده بود. البته قبول داریم؛ بخشی از قفل‌شدن شهر می‌توانست با تدبیر اتفاق نیفتد، اما بخش عمده آن حضور گسترده و غیرقابل پیش‌بینی مردم بود.

وی در پایان گفت: همه باید به این توجه کنیم که ملت این قابلیت را دارد که پس از گذشت 30 سال وقتی فرزندان غیور ما روی دستان آنها تشییع می‌شوند نگاه به خط و جناح و حزب و گروه و سلیقه ندارند و صحنه‌ای را ایجاد می‌کنند که همه متحیر می‌شوند.

کد خبر : ۲۸۴۴۵۸