خبرگزاری کار ایران

در دو ماه نخست سال رخ داد:

مرگ 14 شهروند تهرانی بر اثر مسمومیت با قرص برنج

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۳۹۹

در دو ماه نخست امسال 14 مورد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از پزشکی قانونی استان تهران، در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال 14 نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال 93 که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج 58 نفر اعلام شده بود 75.9 درصد کاهش یافته است.

بنابر این گزارش از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در دو ماه نخست امسال 9 نفر مرد و 5 نفر زن بوده اند.

در این گزارش آمده است : در اردیبهشت ماه امسال نیز تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج با 73.6 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 نفر اعلام شده است.

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی نمودن و جلوگیری از آفت ضدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار میگیرد،به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد.در صورتیکه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.

دلایل اصلی مسمومیت با قرص برنج عبارتند از:

1- مصرف اشتباه قرص موجود در برنج.

2-مصرف قرص های قلابی توهم زا که دارای ترکیبات قرص برنج و یا خود قرص برنج هستند.

3-مصرف جهت خودکشی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز