خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد؛

اعطای تسهیلات تکلیفی برای اشتغالزایی معلولان

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۴۵۷

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر ضرورت رفع نیاز و حوائج اقشار آسیب پذیر جامعه تاکید کرد و گفت: اعطای تسهیلات تکلیفی برای اشتغالزایی معلولان یکی از راهکارهای حمایتی در راستای تحقق توانبخشی معلولان است.

به گزارش ایلنا، «انوشیروان محسنی‌بندپی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با «دولتی» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ایجاد زمینه‌های مناسب اشتغال، توانبخشی و بیمه‌ای را از اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: یک معلول به سبب مشکلات جسمانی توانایی رفت و آمد و برطرف کردن حوائج خود را ندارد؛ از این‌رو نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی حامیان خود است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: اکنون براساس وظایف ذاتی با بهره جستن از یاری خیرین و سایر نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه نسبت به رفع نیازهای معلولین اقدام می‌کنیم و در این راستا بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای سیاست‌های تکلیفی خود نیز می‌تواند در رفع نیازهای ضروری این دسته از اقشار آسیب‌پذیر جامعه یاری‌رسان بهزیستی باشد.

وی، تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی، 430 هزار معلول ساکن در روستاها و بیش از 700 هزار معلول در شهرها زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات ویژه حمایتی و توانبخشی هستند؛ بهزیستی برای ارائه خدمات تخصصی به این قشر با توجه به روش‌های نوین توانبخشی مبتنی بر جامعه برنامه‌ریزی‌های نوینی را در دستور کار قرار داده است.

محسنی‌بندپی با تاکید به ضرورت رفع نیاز و حوائج اقشار آسیب‌پذیر جامعه، یادآور شد: ترویج سنت قرض‌الحسنه در جامعه اسلامی یک وظیفه ملی است و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این خصوص گام‌های موثری را برداشته است؛ چنانکه اعطای تسهیلات تکلیفی بابت اشتغال‌زایی معلولان یکی از راهکارهای حمایتی این بانک در راستای تحقق توانبخشی معلولان جامعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز